English

استاندار اصفهان :

گردشگری یکی از اولویت های اصلی اقتصاد کشور است

استاندار اصفهان بیان داشت: گردشگری یکی از اولویت های اصلی اقتصاد کشور و استان است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

گردشگری یکی از اولویت های اصلی اقتصاد کشور است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سیدرضا مرتضوی در آیین افتتاح هتل ۵ ستاره چهارباغ اصفهان گفت: بی‌تردید اصفهان دومین مقصد تمامی میهمانان خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است و جالب اینجاست که تمامی این میهمانان، اصفهان را با بسیاری از شهرهای مطرح دنیا مقایسه می‌کنند.

وی افزود: حرکت بسیار مهمی که در حوزه گردشگری توسط اخوان ملااحمدی برای توسعه ظرفیت گردشگری در اصفهان انجام شد جای قدردانی دارد.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد:استان اصفهان به دلیل شرایط این روزها از نظر آلودگی هوا و برخی زیر ساخت‌ها و محیط زیستی که به آن تحمیل شده است در سال‌های اخیر نتوانسته به آن توسعه اقتصادی مانند گذشته دست یابد.

مرتضوی گفت : مطابق سند آمایش استان برنامه ریزی های آتی اقتصاد اصفهان بر دو محور راهبردی اقتصاد دانش بنیان و حوزه اقتصادی گردشگری بنا شده است لذا امروز حضور وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را مغتنم می‌شماریم و امید داریم تا با حمایت ایشان بتوانیم گردشگری را به‌عنوان محور اصلی توسعه اصفهان مطرح کنیم.

وی افزود: بی‌تردید اصفهان دومین مقصد تمامی میهمانان خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است و جالب اینجاست که تمامی این میهمانان، اصفهان را با بسیاری از شهرهای مطرح دنیا مقایسه می‌کنند.

مقام عالی دولت در استان بیان داشت: وقتی به ظرفیت‌های مختلف استان در حوزه میراث فرهنگی توجه می‌کنیم به خود می‌بالیم و تأسف می‌خوریم که چرا اینقدر در خصوص تقویت زیر ساخت‌های گردشگری و ارائه این میزان ظرفیت فرهنگی به کشور و خارج از کشور غفلت کردیم.

مرتضوی ادامه داد: همگان اصفهان را می‌شناسند و به نیکی می‌دانند که اصفهان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور برتر است، بنابراین معتقد به حمایت ملی و استانی از فعالان گردشگری هستیم و حضور وزیر میراث فرهنگی را امروز نقطه قوتی برای توسعه همه‌جانبه استان از منظر گردشگری می‌دانیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال های اخیر ظرفیت‌های گردشگری اصفهان نادیده گرفته شده و در توسعه بسیاری از حوزه‌های این بخش غفلت شده است، افزود: اگر اعطای برخی از اختیارات در حوزه‌ی گردشگری به استان‌ها واگذار شود، می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا به رونق اقتصادی در این حوزه رسید.

مرتضوی در پایان اظهار داشت: محور گردشگری یکی از اولویت های اصلی اقتصاد کشور و استان است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه