English

کوره ۱۲ هزار تنی شرکت آلیاژ گستر هامون افتتاح شد

کوره 12 هزار تنی شرکت آلیاژ گستر هامون و درختکاری در فضای کارخانه با حضور مسئولین استان اصفهان و شهرستان کاشان و عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران افتتاح شد.

کوره 12 هزار تنی شرکت آلیاژ گستر هامون افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،ناصر شفائی نیک مدیرعامل شرکت آلیاژ گستر هامون در حاشیه این افتتاحیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: شرکت آلیاژگستر هامون در سال 1392 با بهره گیری از تجربیات ارزنده تعدادی از مدیران بنگاه های اقتصادی و کارشناسان صنعت ریخته‌گری و فولاد کشور در زمینی به مساحت 12هکتار تاسیس و در سال 1394 فاز نخست خود را با ظرفیت اسمی 5هزار تن فروسیلیسیم طی دو سال، فرآیند ساخت و نصب تجهیزات از جمله کوره اصلی به پایان رسید و وارد فاز بهره برداری شد.

شفائی نیک افزود:این شرکت طی سال های بعد از بهره برداری از سال 1394تا 1398 همچنان در مسیر توسعه و بهبود وضعیت تولید گام میسر برداشته و با بهبود فرآیندها و تکمیل تجهیزات جانبی توانسته ظرفیت تولید شرکت را از 5هزار تن به 7 هزار تن افزایش و محصولات جدید و نوین  و با ایجاد زیر ساخت های لازم و راه اندازی خطوط جدید وارد بازارهای داخلی و صادراتی کند.

این مقام مسئول اضافه کرد:هچنین از سال 1397 تاکنون، با تولید محصولات نوین از جمله فروسیلیکو منیزیم، کورد وایر و انواع پودرهای جوانه‌زاها شرکت توانسته در بازارهای صادراتی جایگاه خود را تثبیت نمایید و با ایجاد تنوع بخشی به تولیدات، جایگاه خود را در بازارهای کشور نیز تثبیت نمایید.

وی هم چنین بیان کرد:از سال 1400 تاکنون، شرکت وارد فاز توسعه برای تبدیل شدن به برند صادراتی موفق فروآلیاژ کشور شد؛ به این ترتیب ضمن افزایش سرمایه سالانه، تسریع فرآیند انباشت سرمایه و آموزش پرسنل فنی، اقدام به توسعه توانایی تولید از طریق ایجاد پلنت2 محصول، با کوره 12 هزار تنی فرو سیلیس وارد فاز بهره برداری  شد و به این ترتیب مجموعه محصولات اصلی شرکت ظرفیتی بالغ بر 20هزار تن درسال  پیدا کرد که در کنار محصولات جانبی کورد وایر ها این محصولات تا 30هزار تن افزایش یافت که مجموعا 20هزار تن محصولات اصلی و 10 هزار تن افزایش یافت و با تغییرات و توسعه های که در شرکت آلیاژ گستر هامون اتفاق افتاد تعداد این پرسنل از 120نفر به 250 نفر افزایش یافت.

مدیر شرکت آلیاژ گستر گفت:نکته قابل توجه دیگر این شرکت توجه به موضوعات زیست محیطی و مسئولیت های اجتماعی می باشدشرکت آلیاژگستر هامون در زمینی به مساحت 12هکتار تاسیس که حدود 2 هکتار این مجموعه به فضای سبز اختصاص داده شده که با آبیاری قطره ای مدیریت می شود و از آنجا که منطقه کاشان با بحران کم آبی مواجه می باشد

وی افزود: با خرید آب های پساب کشاورزی از تصفیه خانه ها توانسته ایم تا فضای سبز و شادی را برای همکاران این مجموعه فراهم نمائیم.

شفائی نیک در ادامه اظهار داشت: در طرح توسعه شرکت یکی از کارهای ویژه ای که صورت گرفته نصب سیستم های غبار گیر به منظور جمع آوری غبار ها و جلو گیری از ورود گاز های آلاینده به محیط می باشد.

این مقام مسئول در خصوص میزان آبی که در این مجموع سیستم های تاسیساتی استفاده می شود، افزود:برای خنک کاری تجهیزات و تاسیسات با استفاده از سیستم های آبگرد مدار بسته هوا خنک توانسته ایم سطح مصرف آب مورد نیاز برای تجهیزات که در فاز دوم و فاز اول استفاده شده به حداقل ممکن برسانیم.

مدیرعامل شرکت آلیاژ گستر هامون گفت:صادرات شرکت آلیاژ گستر هامون با احتساب فاز اول حدود 2 تا 3 میلیون دلار در سال بر اساس ظرفیت 7 هزار تن تولید انواع محصولات و تمامی محصولات این شرکت صادراتی می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه