English

استاد دانشگاه و مشاور خانواده:

وقوع ۷۰ درصد طلاق‌ها ناشی از دعواهای زوجین در ساعت اول ورود مرد به خانه است

یک استاد دانشگاه و مشاور خانواده با تاکید بر مدیریت آگاهانه نیازهای زندگی گفت: وقوع ۷۰ درصد طلاق‌ها ناشی از دعواهای زوجین در ساعت اول ورود مرد به خانه و بیان نیازها در زمان و مکان غیر مقتضی آن است.

وقوع ۷۰ درصد طلاق‌ها ناشی از دعواهای زوجین در ساعت اول ورود مرد به خانه است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمد عقیقی در همایش «شکوه مادری، نسل رضوی»  گفت: عمده اختلافات و اتفاقات زندگی ناشی از وجود تفاوت‌‌های زن و مرد در گفتمان و‌ درک قول و قرارهای آنها ناشی از فعالیت متفاوت دو نیمکره چپ و راست در آنها است.

استاد دانشگاه و مشاور خانواده با اشاره به تفاوت کارکرد نیمکره چپ و راست زنان و مردان افزود: نیمکره چپ و راست در زنان بدون دیوار حائل همزمان کار می‌کند اما در مردان فقط یک نیمکره مغز فعالیت دارد و نیمکره دیگر مغز خاموش است.

به گفته وی، مردان و زنان باید با شناخت از صفات و روحیات مردانه و زنانه یکدیگر در زندگی نحوه برخوردهایشان را مدیریت کنند.

رئیس مرکز مشاوره آتاو وجود عشق، معرفت، عفت و محبت در زندگی را عامل عزت نفس زوجین دانست و گفت: انگیزه و توانایی در حوزه‌های مختلف برای ازدواج و زوجین بسیار مهم است که این انگیزه برای ادامه زندگی آنها  نیازمند حفظ و تقویت است.

عقیقی با اشاره به اینکه انگیزه، بزرگترین عامل بوجود آوردن عملکرد و نیاز، اصلی‌ترین عامل ایجاد انگیزه است گفت: البته توانایی‌های جسمانی، روانی و مالی نیز دارای اهمیت است اما انگیزه است که با ضرب شدن در همین توانایی‌ها عملکرد زوجین را در زندگی به‌وجود می‌آورد.

به گفته وی برای ایجاد و حفظ انگیزه و ارتقای توانایی‌ها در زندگی باید نیازهای جسمی و روحی را برای تعالی آرامش و نشاط در زندگی آگاهانه مدیریت کرد.

این مشاور خانواده همچنین با بیان اینکه منظور از نیازهای جنسی فقط ارتباط جنسی نیست اظهار داشت: کلام عاشقانه و عاطفی، نوازش و محبت زوجین با یکدیگر نیز از جمله نیازهای جنسی است که متاسفانه زوج‌های ما در کاربرد آن به‌عنوان ساده‌ترین نیازهای جنسی عاشقانه مهارت ندارند.

عقیقی با تاکید بر اینکه نیازهای فیزیولوژیک تنها انگیزه برای ازدواج نیست و شدت نیازهای فیزیولوژیک هر چه زندگی زوجین جلوتر می‌رود کاسته می‌شود، گفت: از طرفی اگر نیازها پاسخ نیز داده نشود به شکل غیرمعقول و مخرب بروز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هفت روز زندگی زناشویی در بستر نیازهای هفت‌گانه زوجین آنها را در تعامل و ارتباط طرفینی قرار می‌دهد یادآور شد: این نیازهای هفت‌گانه شامل نیازهای جسمی، امنیت و آینده نگری، اجتماعی، محبت و عزت نفس، معرفت و خودآگاهی، خودشکوفایی و زیبا سازی است.

به گفته این استاد دانشگاه و مشاور خانواده، مدیریت آگاهانه نیازهای هفت‌گانه زندگی، زوجین را در رسیدن به آرامش و نشاط تعالی می‌دهد.

به گزارش موج؛ همایش «شکوه مادری نسل رضوی» به همت کانون تخصصی بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل در راستای تجلیل از ۶۰ زوج جوان، جوان‌ترین مادران منتخب و‌ نمونه طرح ملی شکوه مادری ۲۳ تا ۴۰ سال دارای چهار و ۶ فرزند به همراه کارگاه اخلاق در خانواده، مولودی خوانی و مدیحه سرایی در شأن و عظمت حضرت زهرا(س) با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مدیران شهرستان در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه