English

استاندار اصفهان:

قانون جامع حمایت از معلولین باید به خوبی اجرا شود

استاندار اصفهان گفت: مأموریت حمایت از معلولین تنها در درون سازمان بهزیستی دنبال نمی‌شود و همه کمک کنند تا قانون جامع حمایت از معلولین به خوبی اجرا شود.

قانون جامع حمایت از معلولین باید به خوبی اجرا شود
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،سیدرضا مرتضوی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های معلولین استان حوزه مأموریتی سازمان بهزیستی را وسیع قلمداد کرد و گفت: اما این مأموریت تنها در درون سازمان بهزیستی دنبال نمی‌شود، بلکه حمایت از معلولین بایستی در سازمان‌های دیگر نیز اتفاق بیفتد و دستگاه‌های مختلف ذیل این مأموریت کلی، مسئولیت‌هایی را بر عهده بگیرند و همه کمک کنند تا قانون جامع حمایت از معلولین به خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد: یکی از افضل‌ترین خدماتی که در کشور توسط دستگاه‌های خدماتی ارائه می‌شود توسط سازمان بهزیستی رقم می‌خورد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: قانون جامع حمایت از معلولین بسیار متعالی است اما از لحاظ پشتیبانی‌های بالادستی محدود است و اجرای قوانین در پیچ و خم اعتبارات ناکافی گرفتار می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

استاندار اصفهان در خصوص مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، گفت: مشکلی در استفاده از ظرفیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی داریم که بایستی به صورت قانونی رفع شود و شایسته است قانون همراهی و حمایت کند تا بنگاه‌های اقتصادی را در خدمت جامعه درآوریم.

مرتضوی افزود: اختیار مسئولیت اجتماعی به صورت کلی به بنگاه‌های اقتصادی واگذار شده در صورتی که انتظار می‌رود اختیار استان در این خصوص لحاظ شود تا مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی طیف گسترده‌ای از خدمات به مردم را در بر بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر جامعه نسبت به مشکلات جامعه معلولین تعالی فرهنگی بیابد شاهد زندگی با نشاط برای معلولین خواهیم بود.

استاندار اصفهان از نمایندگان تشکل‌های معلولین درخواست کرد پیشنهادات و مشکلات خود را به صورت مکتوب ارائه دهند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه