English

بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری کاشان تقدیم شورای شهر شد

شهردار کاشان لایحه بودجه 30 هزار و 500 میلیارد ریالی شهرداری در سال 1403 را به رئیس شورای اسلامی شهر تقدیم کرد.

 بودجه 3 هزار میلیارد تومانی شهرداری کاشان تقدیم شورای شهر شد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، در لایحه تقدیمی در شرایطی بودجه مجموعه شهرداری و سازمان های تابعه ماده 54 برای سال آینده عدد 30 هزار و 500 میلیارد ریال را نشان می‌دهد که این رقم، بیانگر افزایش 39 درصدی بودجه سال پیش رو نسبت به سال 1402 است.

 همچنین بودجه تلفیقی اختصاص یافته به شهرداری  و سازمان های ماده 54 و 84 با حذف ارقام مشترک در سال آینده 32 هزار و 805 میلیارد ریال خواهد بود.

شهردار کاشان در نشست رسمی شورای اسلامی شهر با اشاره به سهم مأموریت‎های مختلف مدیریت شهری در بودجه 1403 گفت: ماموریت های شش گانه شهرداری و سهم بودجه ای آنان شامل  کالبدی و شهرسازی یک هزار و 742 میلیارد ریال، محیط زیست و خدمات شهری 5 هزار و 760 میلیارد ریال، ایمنی و مدیریت بحران 798 میلیارد ریال، حمل و نقل و ترافیک 11 هزار و 303 میلیارد ریال، خدمات مدیریت 6 هزار و 145 میلیارد ریال و اجتماعی و فرهنگی یک هزار و 101 میلیارد ریال است.

کیومرث محمدپور، با اشاره به تناسب 66 به 34 درصدی بودجه فعالیت های عمرانی نسبت به هزینه‌های جاری خاطرنشان کرد:  مبلغ4 هزار و 500 میلیارد ریال نیز برای پرداخت دیون قطعی سنواتی در نظر گرفته شده است.

وی، با اشاره به تعریف و اختصاص بودجه به پروژه ‎های سال 1403 بیان کرد: این پروژه‎ ها بر مبنای رأی شهروندان در سامانه همیار شهردار انتخاب و اولویت‎ بندی شده است که بر حسب زمان‎بندی مشخص شده اجرا خواهد شد.

 

تحسین رئیس شورای اسلامی شهر از توجه به نظر شهروندان در تدوین بودجه1403 

در حاشیه این نشست علیرضا عرب‎بیگی  که به تقدیم بودجه سال 1403 اختصاص داشت، با اشاره به ویژگی ‎های مثبت بودجه بیان کرد: مهم‎ترین مشخصه این بودجه توجه ویژه به نظر شهروندان در زمینه تعریف و اولویت‎ بندی به پروژه‎ هاست.

وی، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه ‎های جاری نکته دیگر بودجه سال 1403 است که موجب افزایش بودجه عمرانی و در نتیجه رشد بیشتر نسبت این بخش بودجه نسبت به بودجه جاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر، افزایش بودجه حوزه ‎های مختلف به ویژه حمل و نقل و ترافیک را نیز یادآور شد و افزود: این اتفاق نشان‎ دهنده اهتمام مدیریت شهری برای رفع مشکلات دیرینه و مستمر در این حوزه است.

عرب‎بیگی، موضوع آسفالت را نیز به عنوان نکته مورد توجه دیگر در بودجه سال آتی ذکر و تصریح کرد: توجه ویژه به این حوزه که هم مورد مطالبه شهروندان و هم اعضای شورای اسلامی شهر است، بسیار حائز اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه