English

در گفتگوی موج با سرمربیان باشگاه اریس مطرح شد:

تیم آینده سازان باشگاه اریس پشتوانه ملی پوشان شنای کشور هستند

مدیرداخلی و سرناجی پایگاه ملی شنای اصفهان با اشاره به سیاست های کلی باشگاه اریس برای تربیت شناگران در گروه سنی زیر 10سال،گفت: تیم آینده سازان باشگاه اریس پشتوانه ملی پوشان شنای کشور هستند و قرار است به رده های بالاتر و جمع ملی پوشان کشور اضافه شوند.

تیم آینده سازان باشگاه اریس پشتوانه ملی پوشان شنای کشور هستند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،ناصر بصیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان بیان کرد: با توجه به سیاست های کلی باشگاه اریس برای تربیت شناگران در گروه سنی زیر 10سال، بنده در سمت مربیگری این گروه سنی با همکاری آقای دیلانچیان و دیگر اساتید، تیم را به پیش می بریم.

وی آغاز همکاری خود با باشگاه اریس را از سال 1400 به دعوت آقایان عزیزی و دیلانجیان عنوان کرد و افزود: اکنون با توجه به سیاست های کلی باشگاه و امیدواری نسبت به تیم آینده سازان که گروه زیر 10سال هستند، برای آنکه به تیم ملی شنای کشور ملحق شوند، همواره تلاش می کنیم تا این تیم را تقویت و بزرگتر نماییم و به رده های بالاتر ارتقا دهیم. در واقع، تیم آینده سازان پشتوانه تیم ملی هستند و قرار است به رده های بالاتر و جمع ملی پوشان کشور اضافه شوند.

بصیری با بیان جایگاه آقای دیلانچیان بعنوان سرمربی تیم اریس و سرمربی تیم ملی ایران، افزایش تعداد مربیان ملی پوش و شناگران ملی پوش را حاصل تلاش  مجموعه اریس در این زمینه دانست و گفت: رده های سنی زیر 10سال،  11-12سال، 13-14 و 15-17سال که در بین آنها ملی پوش داریم و تیم لیگ هستند، روز به روز اضافه می شوند.

مربی تیم آینده سازان باشگاه اریس در صحبت از پشتکار و حمایت های ارزشمند آقایان جابرزاده (مدیرعامل)، گامر دیلانچیان و گرامی رئیس هیات شنای استان، گفت: لازم است که سیاست های حمایتی در کل استان تداوم یابد و برای همه تیم ها شرایطی فراهم گردد تا بتوان کل شنای ملی کشور را ارتقا داد.

بصیری درباره ارزیابی جایگاه شنای استان اصفهان برای آنکه  بتواند همگام با تیم ملی وحضور در مسابقات ایفای نقش کند، اظهار کرد: حضور 3ملی پوش در رده بزرگسالان باشگاه اریس و 2ملی پوش در رده نوجوانان در تیم ملی، دلالت بر این دارد که توانسته ایم کار کلیدی و پایه ای خوبی انجام دهیم و این اطمینان وجود دارد که بچه های باشگاه اریس می توانند همگام با شناگران تیم ملی در مسابقات حضور یابند و کسب مقام  داشته باشند.

او با اذعان به نقش دیلانچیان در انجام تمرینات کلیدی، یادآور شد: از زمانی که گامر دیلانچیان عهده دار سرمربیگری تیم باشگاه اریس شده است، راهیابی تیم به مراتب ارتقا یافته، در چند دوره به کسب مدال و موفقیت هایی ازجمله قهرمانی لیگ برتر دست یافته  و همینطور وجود مربیان ملی پوش مانند آقایان کرم زاده و تاکی باعث پیشرفت تیم شده است.

ناصر بصیری، بعنوان دبیر کمیته فنی نیز با ابراز قدردانی از مدیریت مجموعه اریس به ویژه آقای مسعود جابرزاده که با حمایت های فراوان، در واقع سنگ تمام برای بچه ها می گذارند، گفت: شایسته است که از تلاش آقای دیلانچیان، خانم کیانی، هیات شنای استان و دیگر دست اندرکاران تیم اریس که همه زیرساخت ها را برای تیم شنا فراهم نموده اند، تشکر کنم. ضمن آنکه، باشگاه اریس بصورت استاندارد و تخصصی برنامه ریزی نموده است که این می تواند موفقیت شناگران و آینده شنای کشور را رقم زند.

درخشش شناگران تیم باشگاه اریس در مسابقات لیگ ورزشی کشور

در این دیدار، احمد توکلی مربی رده سنی 14-13سال تیم باشگاه اریس و تیم اصفهان با بیان آنکه از هفت سالگی وارد ورزش شنا شده است، گفت: بعد از طی مراحل لازم، فعالیت خود را در باشگاه مقاومت استان اصفهان بصورت حرفه ای در واترپلو دنبال نموده و از سال 1387 بعنوان مربی شنا در هیات شنای اصفهان فعالیت داشته است.

توکلی در ادامه گفتگو با خبرنگار موج بیان داشت: 15سال کار مربیگری و 12سال مربیگری حرفه ای، مربی تیم شنای باشگاه مقاومت، مربی با سابقه باشگاه فولاد مبارکه اصفهان و مربی استعدادیابی زیر 10سال تیم استان و کسب مقام های اول تا سوم استانی در مسابقات را در کارنامه خود دارد. 

وی با مدرک مربیگری درجه یک شنا بعنوان بالاترین مدرک مربیگری شنا و مربیگری بین المللی، امسال توانسته به همراه 3 نفر از مربیان استان اصفهان در کلینیک مربیگری بین المللی شنا شرکت نماید. ضمن آنکه در سالهای گذشته بعنوان مربی برتر کشور در کلینیک های مختلف فدراسیون برای ارتقای سطح علمی مربیگری حضور داشته است.

او با اشاره به اینکه از سال 1397 با باشگاه اریس وارد همکاری شده است، توضیح داد:  ابتدا بعنوان مربی زیر 10سال و سپس رده های سنی 12-11سال و درحال حاضر مسئول گروه سنی 14-13سال باشگاه اریس هستم. 

مربی برتر شنای کشور گفت: در سالهای گذشته و در طول فعالیت حرفه ای در رده های سنی مختلف در سطح کشور، موفق به کسب مدال های طلا، نقره و برنز، کاپ های طلا و نقره در مسابقات کشوری و منطقه ای توسط باشگاه اریس شده ایم.

توکلی ادمه داد: امسال نیز در مسابقات المپیاد ورزشی کشور، شناگران تیم استان اصفهان از شناگران باشگاه اریس بودند و توانستیم 10 مدال طلا، نقره و برنز به کاروان ورزشی المپیاد اصفهان اضافه کنیم.

او در صحبت از اهمیت اجرای به موقع تمرینات، همت و پیگیری آقای جابرزاده برای اجرای منظم  تمرینات در 6روز هفته حتی در دوران کرونا، عنوان کرد: باوجود محدودیت های کرونا، توانستیم تمرینات را بصورت منظم در باشگاه اریس پیگری نماییم که نتیجه آن، کسب سهمیه المپیک، رکوردزنی در مسابقات شنای کشور و موفقیت های دیگر بود.

مربی 14-13سال باشگاه اریس، برنامه ریزی باشگاه، تلاش مربیان، مدیران باشگاه و کادر فنی را تحسین برانگیز خواند و گفت: هماهنگی و همکاری همه عوامل در کنار مدیریت ارزشمند آقای جابرزاده باعث شده تا باشگاه اریس در جایگاه برترین باشگاه شنای کشور قرار گیرد.

 او یادآور شد: 90درصد شناگران باشگاه اریس بومی هستند که از سنین پایین در باشگاه وارد شده و آموزش دیده اند، اکنون در سن 20سالگی قرار دارند و در مسابقات لیگ کشور برای تیم باشگاه اریس شرکت می کنند. 

این مربی شنا گفت:همچنین، مربیان باشگاه اریس در بخش بانوان و آقایان از سرمربیان پایگاه ها و برترین ها در سطح کشور هستند و امیدواریم با حمایت ریاست هیات شنای استان و دیگر مدیران این عرصه با تدوام این روند، رقابت بین باشگاه ها نیز تقویت شود.

احمد توکلی با اشاره به موارد فوق و پتانسیل فراوانی که در اصفهان برای ورزش شنا وجود دارد، ضرورت تقویت بیشتر شناگران و باشگاه ها را که می تواند زمینه راهیابی  به مسابقات بین المللی و افتخارآفرینی برای کشور باشد را مطرح کرد و افزود: بعد از انقلاب، دو شناگر اصفهانی که برای کشور سهمیه المپیک داشتند، از اصفهان بودند که حاکی از ظرفیت و استعداد نهفته شنا در استان است.

او خاطرنشان ساخت: نکته مهم در این عرصه، فضای سخت افزاری یا مکان استخر و محل تمرین است که باتوجه به جمعیت استان اصفهان باید ظرفیت سخت افزاری در استان تقویت شود و امکانات به روز توسط دولت یا سرمایه گذاران فراهم گردد تا امیدواری بیشتری برای کسب سهمیه المپیک و مدال آوری در سطح جهانی داشته باشیم.

به گفته احمد توکلی، باشگاه اریس در زمینه واترپلو، ورزشهای سه گانه و شیرجه برنامه ریزی کرده است که این نیز ضرورت توسعه سخت افزاری شنا را مطرح می سازد.

مربی بین المللی شنا به اهمیت موارد تغذیه و سبک زندگی، آمادگی های جسمانی و روحی، مراتب ارتباط با خانواده و وضعیت تحصیلی  شناگران از نگاه تیزبین باشگاه اریس اشاره کرد و گفت: در این باشگاه نه تنها ورزش بلکه دیگر ابعاد موثر در رشد و توسعه شخصی و اجتماعی شناگران مورد توجه است. چنانچه، کسب عناوین علمی توسط شناگران باشگاه اریس از افتخارات این مجموعه است.

توکلی اضافه کرد:در این مورد می توان از هیراد ملک پور با کسب مقام سوم در المپیاد ریاضی کشور امریکا، امیرعلی دهقانی کسب مدال طلای علوم و ریاضی در المپیاد سنگاپور نام برد. همچنین، شناگر 14ساله باشگاه اریس که در مهاجرت به کشور آلمان توانسته در یکی از باشگاه های درجه یک شنا پذیرفته شود که نشان از استاندارد بودن تمرینات در مجموعه اریس دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه