English

رییس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد؛

ایجاد شعبه برای برگزاری دادگاه‌های مجازی در دانشگاه آزاد خوراسگان

با حضور رئیس کل دادگستری استان در دانشگاه آزاد خوراسگان، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دانشگاه آزاد خوراسگان به منظور راه‌اندازی شعبه برای برگزاری دادگاه‌های مجازی، به امضا رسید.

ایجاد شعبه برای برگزاری دادگاه‌های مجازی در دانشگاه آزاد خوراسگان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کار در شعب رسیدگی کننده به پرونده در دادگستری استان و عدم امکان حضور فیزیکی دانشجویان رشته حقوق و دانش‌آموزان در شعب دادسرا و دادگاه، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان و دانشگاه آزاد خوراسگان، محلی برای راه‌اندازی شعبه مجازی دادگاه، جانمایی و تجهیز شد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را دسترسی آسان و آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با قوانین، فضای محاکم و روند رسیدگی به پرونده از ابتدا تا صدور حکم و آگاهی بخشی به آنان اعلام کرد.

رئیس دستگاه قضایی استان از تخصیص قضات، کارشناسان، ضابطین قضایی و وکلای مدافع برای حضور در این شعب و ایجاد شبیه‌سازی فضای محاکم برای جامعه هدف، خبر داد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد: در کنار اجرای طرح زنگ قانون و سفیران پیشگیری در دانشگاه‌ها و مدارس استان و آگاهی‌بخشی به بیش از ده‌هزار دانشجو و دانش‌آموز، این طرح نیز در راستای پیشگیری از وقوع جرم و دسترسی به اهداف سند تحول قضایی موثر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه