English

مدیرکل گمرکات استان اصفهان:

بیش از ۹۹ درصد از تشریفات صادرات استان اصفهان خارج از اماکن گمرکی انجام می‌شود

مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان کرد: در سال 1402 تشریفات صادرات تعداد 29 هزار و 590 اظهارنامه از طریق گمرکات استان اصفهان انجام شده است.

 بیش از 99 درصد از تشریفات صادرات استان اصفهان خارج از اماکن گمرکی انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، رسول کوهستانی پزوه با بیان اینکه در سال گذشته تشریفات صادرات تعداد 29 هزار و 590 اظهارنامه از طریق گمرکات استان اصفهان انجام شده، گفت: 21 هزار و 149 فقره اظهارنامه ارزیابی در محل واحد تولیدی و انبار صاحب کالا، 8 هزار و 423 فقره اظهارنامه حمل یکسره (بدون تخلیه در انبار) و فقط 18 فقره اظهارنامه صادراتی تخلیه و ارزیابی در انبار گمرک داشته‌ایم؛ بنابراین ۹۹/۹۴ درصد از ارزیابی کالای صادراتی گمرکات استان، خارج از اماکن گمرکی  یا روی وسیله حمل انجام شده است. 

وی اذعان کرد: در سال 1402  صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان به میزان ۲ میلیون و 267 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 429 میلیون دلار بوده  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 5 درصد و از حیث ارزش، 6 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان  اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را 807 نوع کالا برشمرد و  اظهار کرد: طی این مدت، 81 درصد از کل محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان شامل چدن آهن و فولاد  و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی،  فرش ماشینی و دستباف، محصولات لبنی  و مس و مصنوعات آن  بوده است.  

 رسول کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان را 93 کشور برشمرد و تصریح کرد:  سال گذشته 82 درصد از کل صادرات گمرکات استان اصفهان  به ۵ کشور عراق، پاکستان ، افغانستان، ترکیه  و امارات متحده عربی  بوده است.

 رشد 21 درصدی واردات گمرکات استان اصفهان در سال گذشته

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تعداد فعالان برگزیده اقتصادی (AEO) در استان اصفهان را 64 شرکت برشمرد و افزود: در سال 1402 تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان و گمرکات اختصاصی فولاد مبارکه و ذوب آهن و 44  باب انبار اختصاصی مستقر در واحدهای تولیدی در سراسر استان اصفهان زیر کلید گمرک اصفهان به میزان  169 هزار و 146 تن و به ارزش 754 میلیون و 616 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 21 درصد و از حیث ارزش 9 درصد افزایش داشته  است.

رسول کوهستانی پزوه عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین‌آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی استان برشمرد و بیان کرد: 85 درصد از کل کالاهای وارداتی به مقصد گمرکات استان اصفهان از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و ایتالیا  بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه