English

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خبر داد:

ارائه بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از ارائه بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان خبر داد.

 ارائه بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، مرتضی حسام‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایل عدم‌نوسازی و بازآفرینی شهری عدم‌صرفه اقتصادی در نوسازی بناهای ناپایدار است، به همین منظور، بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان باهمت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مصوب شده است.

وی بیان کرد: در این بسته تشویقی، امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت‌وساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌ شده  که می‌توان به‌صورت کلی به مواردی همچون امکان اعطای یک یا دوطبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری ازجمله نحوه استقرار بنا، امکان بهره‌مندی از درب اضافه و... اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان یادآور شد: تمامی شهروندانی که  پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق از این ظرفیت‌ تشویقانه در صدور پروانه بهره‌مند شوند. از سویی معاونت شهرسازی و معماری به‌منظور تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقانه به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.

وی اضافه کرد: رویکرد بسته تشویقی مصوب ارائه ظرفیت‌های مازاد به تمامی پلاک‌های واقع در بافت فرسوده بوده، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع کنند در مصوبه لحاظ‌شده که ازجمله آنها افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ مترمربع و همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دوطبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع  است.

حسام‌نژاد ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد، در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث درب اضافه و همچنین احداث واحدهای کمتر از حدمجاز فراهم‌شده است.

این مقام مسئول گفت: پیشنهاد می‌شود شهروندان به‌منظور بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب، نسبت به تجمیع اقدام کنند. ه ادارات شهرسازی و معماری مناطق و مدیریت بازآفرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز آمادگی خود را در خصوص ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری را اعلام می‌دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه