English

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

سیاست شورای ششم، مدیریت در برداشت اصولی از منابع آبی اصفهان است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حتی یک قطره آب برای ما بسیار حائز اهمیت است، گفت: سیاست شورای ششم، مدیریت در برداشت اصولی از منابع آبی اصفهان است.

سیاست شورای ششم، مدیریت در برداشت اصولی از منابع آبی اصفهان است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سید امیر سامع، در خصوص تأمین منابع آبی برای آبیاری فضای سبز این کلان‌شهر در آستانه فصل گرما اظهار کرد: در اصل حیات این کلان‌شهر با رودخانه زاینده‌رود مرتبط است و بخش وسیعی از فضای سبز آن همان باغ‌های شهر محسوب می‌شود.

وی افزود: بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی اصفهان در حال حاضر تغییر کاربری داده و در آن ساخت‌وساز شده است، اما بخشی از باغ‌های آنکه از رودخانه زاینده‌رود تغذیه می‌شده است، همچنان نیازمند این منابع آبی هستند و ما موظف هستیم این نیاز را برآورده سازیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت در حوزه آب‌های غیرمتعارف همچون پساب تصریح کرد: فعالیت در این حوزه تنها به‌عنوان یک مُسکن عمل می‌کند و مدیریت شهری این کلان‌شهر به‌دنبال حقابه درختان کهنسال و تأمین آب مورد نیاز میراث طبیعی شهر از رودخانه زاینده‌رود است.

سامع با تاکید بر اینکه برداشت از رودخانه باید به‌صورت اصولی و درست انجام شود، گفت: حتی یک قطره آب برای ما بسیار حائز اهمیت است و برداشت هر قطره از رودخانه زاینده‌رود باید با دقت مدیریت شود.

وی با اشاره به سیاست و راهبرد مدیریت شهری در خصوص مدیریت درست در استفاده بهینه از منابع آبی ادامه داد: در حوزه استفاده از آب‌های نامتعارف اقدامات خوبی انجام شده است تا بتوانیم با بهترین روش‌های فناورانه و کمترین میزان مصرف برق پساب خاکستری را تصفیه و با تهیه آب‌های سالم فضای سبز شهری را آبیاری کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در بحث فضای سبز نیز باید با توجه به اقلیمی که شهر اصفهان دارد، از گونه‌های مناسب این اقلیم در فضای سبز شهری استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه