English

مدیر مخابرات منطقه اصفهان خبرداد:

نصب ۱۶۰ سایت ۵G در اصفهان در سال ۱۴۰۳ / رتبه دوم اصفهان از نظر زیرساخت‌ فیبر نوری در کشور

مدیر مخابرات استان اصفهان گفت: اصفهان بعد از تهران از لحاظ زیرساخت‌ فیبر نوری دومین استان توسعه یافته اط لحاظ فیبر نوری در کشور است.

نصب ۱۶۰ سایت ۵G در اصفهان در سال ۱۴۰۳ / رتبه دوم اصفهان از نظر زیرساخت‌ فیبر نوری در کشور
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،اسماعیل قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته ارتباطات با اشاره به نصب  ۱۶۰ سایت ۵G طی سال جاری در اصفهان بیان داشت:مخابرات اصفهان زیرساخت‌های لازم برای توسعه فیبر نوری را داراست و درحال حاضر تمام ۱۱۵ شهر استان از طریق فیبر نوری به شبکه مخابرات ایران متصل هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است، افزود: صنعت ارتباطات کشور در آینده نه چندان دور، مستلزم آن است که فیبر نوری متناسب با نیاز در جامعه اجرا شود و قابل دسترسی برای همگان باشد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان ادامه داد: اصفهان نخستین شهری بود که در سال ۱۳۹۵ طرح استفاده از فیبر نوری برای مصارف خانگی را اجرا کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران و منطقه اصفهان دسترسی مردم به اینترنت و فیبر نوری را فراهم کرده است،گفت: فیبرنوری، تکنولوژی روز دنیاست و می‌تواند نیازهای زیرساختی امروز و فردای فضای دیجیتالی کشور را تامین کند.

قربانی افزود:یکی از موضوعاتی که درسال های گذشته مطالبه جدی بوده است توسعه شبکه همراه است که در این راستا پوشش شبکه همراه اول در روستاهای استان ۶۵درصد ۴G  می باشد.

وی با اشاره باینکه استفاده از ترافیک دیتا در استان سال گذشته رشد ۳۸ درصدی داشته است، گفت: متوسط سرعت شبکه «۴G» به ۱۶.۸ و کمینه سرعت شبکه دیتا همراه به ۴.۸ مگابیت در ثانیه رسیده است.

وی ادامه داد: پارسال مخابرات منطقه اصفهان با انجام ۶۸۸ پروژه، همزمان با رشد مصرف دیتا به میزان ۳۸ درصد، نرخ گذردهی شبکه را نیز افزون بر پنج درصد افزایش داد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان بیان کرد: درصدد راه اندازی ۸۲ سایت جدید در روستاها هستیم که ۳۸ سایت آن راه اندازی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر بیش از هزار و۸۰۰ سایت در کل استان اصفهان در اختیار شبکه همراه می باشد که برای نخستین بار در سال گذشته ۶۵ سایت ۵G شبکه همراه در اصفهان نصب گردید.

قربانی در ارتباط با طرح نجما دراستان توضیح داد: بزرگترین پروژه‌ مخابراتی که از سال گذشته در اصفهان آغاز شد و ظرف ۲ سال تکمیل می‌شود پروژه‌ نجما یا نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران است.

وی با اشاره باینکه توسعه شبکه فیبرنوری لازمه توسعه اقتصاد دیجیتال است، بیان کرد: طی سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات برای توسعه شبکه فیبر نوری در استان اصفهان هزینه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جهان از ۱۰ سال پیش وارد انقلاب چهارم صنعتی شده است ، گفت:دراین راستا فیبر نوری زیرساخت اصلی برای تحقق این انقلاب صنعتی است و امروزه توسعه شبکه فیبر نوری به مهمترین اولویت کشورهای پیشرفته و در حال توسعه تبدیل شده است.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان بیان داشت: بازکردن رشد قفل اقتصادی در کشور نیازمند توسعه فضای دیجیتال است و فناوری دیجیتال می تواند نقش مهمی در گشودن قفل تولید در کشورمان داشته باشد.

قربانی با بیان اینکه سال گذشته برنامه های خوبی درقالب طرح نجما  در استان داشتیم، گفت: اجرای طرح نجما  در سراسر کشور نمونه ای از حرکت جهادی شرکت مخابرات در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی است.

مخابرات اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه