English

سنگ‌اندازی تاییدیه “بهداشت” در راه‌‎اندازی مشاغل صنفی مجاز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اتاق اصناف ایران گفت: برای تاییدیه “بهداشت” در راه‌‎اندازی مشاغل صنفی مجاز ستگ اندازی می‌شود.

سنگ‌اندازی تاییدیه “بهداشت” در راه‌‎اندازی مشاغل صنفی مجاز

​به گزارش خبرگزاری موج، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اتاق اصناف ایران گفت: برخی از صنوف نیاز است برای دریافت پروانه کسب و پس از دریافت آن، شرایط خاصی را به عنوان شرایط بهداشتی رعایت کنند که تاییدیه رعایت این اصول بهداشتی در زمان پروانه کسب، دردسرساز شده است.

بهروز شفیعی بیان کرد: پیش‌تر واحدهای صنفی مجبور بودند هزینه گزافی را به دفاتر بهداشت بپردازند تا مورد بازرسی قرار گرفته و تاییدیه وزارت بهداشت برای صدور پروانه کسب را دریافت کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران، هیات مقررات‌زدایی، ضرورت عدم الزام واحدهای صنفی به عقد قرارداد با دفاتر بهداشت را پذیرفته و این موضوع را مصوب کرد و مقرر شد جهت جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین به واحدهای صنفی، خود اظهاری واحدهای صنفی پذیرفته شده و در مراحل بعد مورد بازرسی قرار گیرند و در صورت بروز تخلف، اعمال قانون شوند.

شفیعی گفت: اما همچنان شبکه بهداشت پاسخ مثبت به استعلامات درگاه ملی صدور مجوزها نداده و واحدهای صنفی متقاضی پروانه کسب مجبور به امضای قرار داد با مراکز بهداشت -که شرکت‌های خصوصی هستند- می‌شوند.

وی افزود: این موضوع هزینه‌های سنگینی را روی دست واحدهای صنفی که داوطلب رعایت قانونند، می‌گذارد و این هزینه‌ها گاها حتی بیشتر از مبلغ حق عضویت در اتحادیه‌ها می‌شود.

رئیس اتاق اصناف پاوه بیان کرد: دولت قصد تسهیل صدور پروانه کسب را دارد. بنابراین نباید با این کارها در صدور پروانه کسب، دشواری پیش آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه