English

خدمات دولتی از سال آینده فقط شامل صنوف دارای شناسه یکتا می‌شود

بنا بر اعلام دبیرکل اتاق اصناف کشور، واحدهای صنفی تا پایان سال فرصت دارند شناسه یکتا دریافت کنند و از ابتدای سال آینده هر واحد صنفی فاقد این کد باشد، از بسیاری از خدمات دولتی محروم خواهد شد.

خدمات دولتی از سال آینده فقط شامل صنوف دارای شناسه یکتا می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، محمود بنانژاد، دبیرکل اتاق اصناف کشور درباره شناسه یکتا در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: حدود چند سالی است که بحث درگاه ملی مجوزها  مطرح و اجرایی شده و صدور پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوزهای صورت می‌گیرد.

وی افزود: براساس هر مجوز صنفی که صادر می‌شود واحد صنفی با یک شناسه یکتا در قالب یک  QRکد یا همان کدی که روی پروانه‌ها درج شده، شناسایی می‌شود و دیگر هیچ واحد صنفی صرفاً با پروانه کسب یا جواز صنفی که به شکل فیزیکی و کاغذی است، شناخته نمی‌شود.

بنانژاد ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن این طرح، تعداد زیادی مجوز صادر شده است و با توجه به اینکه تمام این مجوزها باید کد شناسه یکتا را در قالب QRکد بگیرند، ظرفیتی در درگاه ملی مجوزهای ایجاد شده تا پروانه‌های قدیمی از حالت کاغذی به الکترونیکی درآید و این صنوف نیز کد شناسه یکتا را دریافت کنند.

دبیرکل اتاق اصناف کشور در ادامه تصریح کرد: صنوف تا پایان سال فرصت دارند شناسه یکتا را دریافت کنند. از ابتدای سال آینده هر کس فاقد این کد باشد از بسیاری خدمات دولتی مانند افتتاح حساب و داشتن دستگاه پوز، پروندهای مالیاتی و… محروم خواهد شد.

بنانژاد درباره محاسن شناسه یکتا گفت: یکی از معضلات همیشگی بازار این بوده که افرادی بدون مجوز در صنوف مختلف فعالیت می‌کردند که ممکن بود هرگونه تخلفی را مرتکب شوند و هیچ وسیله‌ای هم برای رهگیری تخلفات آن‌ها وجود نداشت؛ بنابراین نخستین مزیت این است که تمام واحدهای صنفی فعال در قالب قانون نظام صنفی فعالیت خواهند کرد. دوم اینکه در راستای رسیدگی به نظرات، شکایات و تخلفات احتمالی، مردم راحت‌تر بتوانند با مدیران صنف ارتباط داشته باشند. به این ترتیب، وقتی مشکلی ایجاد شد می‌توانند بارکدی که روی پروانه کسب نصب شده را اسکن کنند و تمام اطلاعات واحد صنفی به همراه گزارش تخلف را اطلاع‌رسانی کرده و متولیان امر با سرعت بیشتری به مشکل رسیدگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه