English

وزیر نفت در خوزستان:

تکمیل توسعه میدان آزادگان طی چند ماه آینده در دستور کار است

بنا بر اعلام وزیر نفت، توسعه میدان آزادگان در چند ماه آینده تکمیل می‌شود و با ظرفیت برداشت روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل توسعه میدان آزادگان طی چند ماه آینده در دستور کار است
به گزارش خبرگزاری موج

​، جواد اوجی وزیر نفت بعد از ظهر امروز جمعه در حاشیه بازدید از میدان‌های غرب کارون در جمع خبرنگاران بیان کرد: با امضای قراردادهای توسعه‌ای و راه‌اندازی پروژه‌های تازه در منطقه غرب کارون، دست شرکت ملی نفت ایران برای ایجاد اشتغال در این مناطق به‌ویژه در استفاده از نیروهای بومی بازتر خواهد شد.

اوجی ادامه داد: هم‌اکنون مقدار برداشت روزانه نفت از میدان‌های غرب کارون حدود ۴۵۰ هزار بشکه و سهم تولید در میدان‌های مشترک سه برابر میدان‌های مستقل است.

وی افزود: توسعه میدان‌های غرب کارون ۲۰ سال پیش مشروط به حضور خارجی‌ها بود، اما امروز هیچ مستشار خارجی در غرب کارون نیست.

وزیر نفت تأکید کرد: در دوران فعالیت دولت سیزدهم غرب کارون متحول شده است و هیچ میدان و طرحی را نداریم که قرارداد آن در این دولت امضا نشده باشد، به طوری که قراردادهای میدان‌های یاران، یادآوران، سهراب و طرح یکپارچه آزادگان را در این دولت نهایی کردیم.

اوجی گفت: همه میدان‌های ما در غرب کارون که در زمره مهم‌ترین میدان‌های مشترک نفتی کشور قرار دارند، در حال تولید هستند و با قراردادهای تازه، برداشت روزانه یک میلیون بشکه‌ای از غرب کارون هدف‌گذاری شده است.

وزیر نفت خبر داد: در دولت گذشته هم اتفاق جدی برای توسعه میدان آزادگان رخ نداد، اما این طرح توسعه‌ای در چند ماه آینده تکمیل می‌شود و با ظرفیت برداشت روزانه ۲۰۰ هزار بشکه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد، این طرح مهمترین و بزرگترین طرح توسعه میدان نفتی در ۲ دهه اخیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه