English

جریان اکوسیستمی هوش مصنوعی در کشور راه اندازی می شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:امسال جریان اکوسیستمی هوش مصنوعی در کشور راه می افتد

جریان اکوسیستمی هوش مصنوعی در کشور راه اندازی می شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت :۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند و امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. 

دهقانی افزود: یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها توسط سرمایه مردم است.، لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی ریاست جمهوری مراجعه کند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال جریان اکوسیستمی هوش مصنوعی در کشور راه می افتد و به صدها جی پی یو (GPU واحدهای پردازش گرافیک) دست پیدا می کنیم.

دهقانی با بیان اینکه ایران از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد گفت: در حوزه مقالات و ارجاعات ایران رتبه ١٧ یا ١٨ دارد اما در حوزه کاربرد رتبه ٧٠ تا ٨٠ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت‌ها در کشور است و پیش بینی می‌کنیم در سال ١۴٠٣ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم‌ها داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به اینکه مرکز ملی هوش مصنوعی جایگاهی فراتر از معاونت علمی است، گفت: از تمام دستگاه‌ها دعوت می‌کنیم که این مرکز را تقویت کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان درباره آخرین وضعیت ساخت هواپیمای مسافربری ٧٢ نفره که به عنوان یک پروژه دانشگاهی در دانشگاه امیرکبیر پیگیری می‌شود، گفت: از این پروژه بازدید کردیم، پروژه خوبی است اما از نظر فنی اصلاً زیرساخت ندارد. این پروژه در ٧-٨ جلسه بررسی و مشخص شد که به دلایل متعدد، پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی باشد.

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد شرکت‌های دانش بنیان توانمند در این حوزه به سراغ ساخت و طراحی بخش‌های مختلفی از جمله سیم‌های کنترل، ناوبری هدایت، ابزارهای موتور بروند و همچنین با کشورهایی که روابط خوبی داریم، در صنعت هوایی کنسرسیوم تشکیل دهیم. در نهایت جمع بندی شد که به عنوان عضوی از یک کنسرسیوم در ساخت یک هواپیمای جدید روسیه مشارکت داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه