English

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد:

سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد دلاری در تدوین برنامه هفتم

مجید چگینی گفت: در برنامه هفتم پیش بینی شده ۴۲ میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذاری داریم که ۲۰ میلیارد دلار از سرمایه گذاری داخلی و خارجی تأمین می‌شود.

سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد دلاری در تدوین برنامه هفتم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مجید چگینی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در نشستی خبری اظهار کرد: واردات گاز از ۴۶۶ میلیون متر مکعب در سال ۱۴۰۱ به ۲۲۹۰ میلیون متر مکعب در ۱۴۰۲ رسید. افزایش پالایش گاز و ظرفیت اسمی پالایش از  یک میلیارد و ۳۱ میلیون متر مکعب به یک میلیارد و ۹۳ میلیون متر مکعب رسید، یعنی ۵۶.۶ میلیون متر مکعب افزایش داشت. 

وی گفت: گاز تحویلی به شرکت گاز ۲۵ میلیون متر مکعب نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.

 چگینی عنوان کرد:پروژه‌های بسیار مهمی نظیر انتقال گاز از صالح آباد به تربت جام بود و در سال ۱۴۰۱ شاهد کسری در فصل سرد سال بودیم و با توسعه خطوط انتقال گاز توانستیم زمستان ۱۴۰۲ را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.

به گفته این مقام مسئول صدور مجوز برای واحدهای مینی ال ان جی بوده که این قرارداد با یکی از شرکت‌های فولادی منعقد شده است و سایر شرکت‌ها نیز متقاضی هستند.

وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه خاطر نشان کرد: در این برنامه پیش بینی شده ۴۲ میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذاری داریم که ۲۰ میلیارد دلار از سرمایه گذاری داخلی و خارجی تأمین می‌شود.

چگینی با بیان اینکه بیش از ۶۴۰۰ روستا در سال دوم دولت سیزدهم گازرسانی شد، افزود: میزان گاز تحویلی به خطوط لوله هم ۱.۴ درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین مصرف گاز خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۳.۱ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها ۱۱٪ درصد افزایش و در صنایع عمده نیز ۶ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر با بیان اینکه صادرات گاز به ترکیه در سال گذشته کاهش یافت و به ۱۶.۵ میلیارد مترمکعب رسید، گفت: صادرات گاز نیز به مدت پنج سال با عراق تمدید شد و بیش از ۴۰۰ میلیارد به ۱۹ شرکت دانش‌بنیان گاز تحویل دادیم که در صدد افزایش آن به ۱۰۰۰ میلیارد مترمکعب هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه