English

خبرگزاری موج ایلام گزارش می دهد؛

راهروها میزبان دانش آموزان شهرک اسلامیه

تشکیل کلاس ها در کانکس و راهروهای مدارس به دلیل کمبود فضای آموزشی در شهرک اسلامیه مهران به یک معضل جدی برای دانش آموزان تبدیل شده است.

راهروها میزبان دانش آموزان شهرک اسلامیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، بی‌شک آموزش و یادگیری بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد به طوری که هر فرد در دوره های مختلف، زمان قابل توجهی را به علم آموزی اختصاص می دهد و قطعا وضعیت فضاهای آموزشی تاثیر مستقیمی بر روحیه، یادگیری و... خواهد داشت و مشکلاتی از قبیل کمبود فضاها کاهش کیفیت آموزشی را به دنبال دارد.

اما متأسفانه این مهم در برخی مناطق آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و این امر مشکلاتی را برای دانش‌آموزان و اولیای آنان به‌دنبال داشته است.

تعدادی از ساکنین شهرک اسلامیه مهران در تماس با این رسانه با گلایه از کمبود فضای آموزشی این منطقه اظهار داشتند پایین بودن تعداد فضاهای آموزشی در این منطقه به یک معضل برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها های آنان تبدیل شده‌، به‌گونه‌ای که دو مقطع تحصیلی به‌طور هم‌زمان در یک مدرسه مشغول به تحصیل هستند و این امر سبب شد کلاس‌های درس گاهاً در راهروها و نمازخانه مدارس برگزار شود.

براساس گفته‌ ساکنین، وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی در شهرک اسلامیه کم میلی و بی رغبتی دانش‌آموزان به ادامه تحصیل را به‌دنبال داشته است.

 

کند بودن روند ساخت فضای آموزشی

مسعود پورصیدی عضو شورای اسلامی شهرک اسلامیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با بیان این‌که به دلیل محدودیت فضاهای آموزشی ۳ کانکس در این منطقه جانمایی شده اظهار داشت: فضاهای آموزشی این شهرک پاسخ‌گوی نیاز دانش‌آموزان منطقه نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل یک فضای آموزشی توسط نوسازی مدارس در حال ساخت است اما روند ساخت این پروژه مطلوب نیست و به کندی انجام می شود.

پورصیدی با اشاره به اینکه زمین کافی در این منطقه برای ساخت ۲ مدرسه اختصاص داده شده افزود: امید است مسئولان جهت تسریع در روند پروژه مذکور و همچنین ساخت یک واحد آموزشی دیگر اقدام نمایند.

 

رفع مشکل محدودیت فضاهای آموزشی

طبیعت‌شناس مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان مهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با بیان اینکه ساخت واحدهای آموزشی بر عهده نوسازی مدارس است گفت: سال گذشته با حضور مدیرکل نوسازی مدارس، فرماندار شهرستان مهران و..‌ کلنگ احداث واحد آموزشی جدید در این منطقه به زمین زده شد.

وی با بیان این‌که ۶میلیارد تومان اعتبار نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت جهت ساخت این مدرسه تخصیص یافته خاطرنشان کرد: ساخت این فضای آموزشی مشکل کمبود فضاهای آموزشی شهرک اسلامیه را مرتفع می‌سازد.

 

پیشرفت فیزیکی ۳۵درصدی مدرسه شهرک اسلامیه

جلال حمره مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام نیز در گفتگو با موج با بیان اینکه کمبود اعتبارات سبب کند بودن روند ساخت پروژه مذکور شده خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این پروژه تا مهر۱۴۰۳ تکمیل شود.

وی با اشاره به این‌که پروژه مذکور از محل اعتبارات تخصیص یافته توسط شرکت نفت کلنگ زنی و روند ساخت آن آغاز شده اضافه کرد: این پروژه حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جهت ساخت و تکمیل نیازمند اعتبارات جدید است.

بی تردید تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند تامین زیرساخت های آموزشی است و تامین فضاهای اموزشی در مناطق مختلف یکی از ضروریات است و با توجه به محدودیت منابع مالی باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت خیرین این مهم محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه