English

چطور می‌توانیم ویزای توریستی آمریکا و کانادا را دریافت کنیم؟

در این مطلب به توضیح و بررسی هر دو ویزای توریستی کانادا و آمریکا و نحوۀ دریافت‌شان خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت ویزای این دو مقصد رویایی، مشاوره با کارشناسان ویزافوری را فراموش نکنید.

چطور می‌توانیم ویزای توریستی آمریکا و کانادا را دریافت کنیم؟
به گزارش خبرگزاری موج

، کشور آمریکا و کانادا به‌عنوان دو نقطه از بهترین و پیشرفته‌ترین مناطق جهان، مقصد بسیاری از توریست‌ها و مهاجران سراسر جهان هستند. لازمۀ رفتن به این دو کشور دریافت ویزای توریستی آمریکا و کانادا است که هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند و متقاضیان برای دریافت آن‌ها باید مراحلی را طی کنند و هزینه‌های لازم را بپردازند تا فرایند اخذ ویزا با موفقیت به پایان برسد. در ادامه به توضیح و بررسی هر دو ویزای توریستی کانادا و آمریکا و نحوۀ دریافت‌شان خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت ویزای این دو مقصد رویایی، مشاوره با کارشناسان ویزافوری را فراموش نکنید.

آمریکا

نحوۀ دریافت ویزای توریستی آمریکا

افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید برای دریافت ویزای توریستی آمریکا اقدام کنند. این ویزا با توجه به هدفی که متقاضیان برای سفر خود تعیین کرده‌اند، برای آن‌ها صادر می‌شود. برای مثال افرادی که به دلایلی مثل تجارت، شرکت در سخنرانی‌ها و سمینارها، امضای قراردادهای کاری و تفاهم‌نامه‌ها، جلسات کاری و... می‌خواهند به آمریکا بروند، باید ویزای توریستی  B1 یا همان ویزای تجاری را دریافت کنند و افرادی که برای تفریح و سیاحت، دیدار با والدین و خویشاوندان، بهره‌مندی از خدمات درمانی و پزشکی و... می‌خواهند وارد این کشور بشوند، باید ویزای توریستی B2 یا همان ویزای گردشگری را دریافت کنند. در ادامه به شرایط، مراحل و هزینه‌های دریافت ویزای توریستی این کشور بیشتر می‌پردازیم.

شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا

شرایط لازم برای دریافت این ویزا، عبارت‌اند از ارائۀ تمامی مدارک ضروری مثل پاسپورت و عکس و برنامۀ سفر و...، پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا و سایر موارد، ارائۀ مدارکی دال بر تمکن مالی جهت سفر به آمریکا و اقامت در آن، اثبات داشتن وابستگی به کشور خود مثل ارائۀ مدارک شغلی، داشتن امکان انجام مصاحبه در کشورهای همسایه و داشتن سلامت جسمی و روحی. نکتۀ لازم‌به‌ذکر درمورد ویزای آمریکا این است که داشتن دعوتنامه ضروری و حیاتی نیست اما می‌تواند باعث آسان‌ترشدن و تسریع فرایند دریافت ویزا شود.

مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا

افرادی که خواهان دریافت ویزای توریستی این کشور هستند، باید مراحل زیر را طی کنند:

  • مرحلۀ اول: دادن درخواست

در نخستین گام، فرد باید به وب‌سایت کنسولگری آمریکا مراجعه کند، فرم درخواست ویزا را پر کند و هزینه‌های لازم را بپردازد.

  • مرحلۀ دوم: گرفتن وقت سفارت آمریکا

بعد از پرکردن فرم، نوبت به گرفتن وقت سفارت آمریکا است. از آنجا که سفارت این کشور در ایران وجود ندارد، باید یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه و شهرهای آن را برای این کار انتخاب کرد تا فرد برای انجام مصاحبه به آنجا برود.

  • مرحلۀ سوم: ارائۀ مدارک لازم

پس‌از گرفتن وقت سفارت و تعیین و تایید زمان مصاحبه، لازم است که متقاضی تمامی مدارک ضروری مثل مدارک هویتی، تمکن مالی و... را بررسی کند و بعد از تکمیل، آن‌ها را ارائه دهد.

  • مرحلۀ چهارم: انجام مصاحبه

پس‌از تایید مدارک، نوبت به مصاحبه می‌رسد. فرارسیدن  این مرحله ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد و درصورتی که فرد بتواند مصاحبۀ خود را با تسلط و آمادگی لازم انجام دهد و موفق شود، ویزای او صادر خواهد شد. انجام مصاحبه برای همۀ افراد بالای 14 سال ضروری است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ویزافوری در تماس باشید.

ویزا

قیمت ویزای توریستی آمریکا

قیمت ویزای توریستی آمریکا  و هزینه‌های مربوط به دریافت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان عدد ثابتی برای آن در نظر گرفت؛ اما به‌طور کلی معمولاً هزینه‌ای معادل با 160 دلار برای آن در نظر گرفته می‌شود. نکته‌ای که درمورد هزینۀ این ویزا وجود دارد، این است که به دلیل نبود سفارت آمریکا در ایران و لزوم سفر به کشورهای همسایه برای انجام مصاحبه، هزینۀ رفت‌وآمد و اسکان در کشور مقصد نیز جزو هزینه‌های جانبی دریافت ویزای توریستی آمریکا به حساب می‌آید.

نحوۀ دریافت ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا از دیگر ویزاهای پرطرفدار بین ایرانیان است که به آن‌ها فرصتی برای اقامت کوتاه‌مدت در کشور کانادا و بهره‌مندی از شرایط و امکانات پیشرفته و طبیعت کم‌نظیرش را می‌دهد. این ویزا دارای اعتباری 6 ماهه است و در برخی شرایط با توجه به تصمیم افسر خدمات مرزی، این زمان می‌تواند تغییر کند. برای دریافت این نوع ویزای کانادا که به آن ویزای ویزیتور کانادا می‌گویند نیز باید شرایطی فراهم شود و متقاضی مراحلی را طی کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی این کشور، فراهم‌آوردن شرایط زیر، ضروری است:

  • ارائۀ همۀ مدارک لازم که برای دریافت این نوع ویزا ضروری است مثل پاسپورت، ترجمۀ مدارک، گواهی سلامت و...؛
  • داشتن سلامت جسمی و روحی؛
  • ارائۀ مدارکی دال بر وابستگی فرد به کشور خود و قطعی‌بودن بازگشت او به وطن؛
  • داشتن تمکن مالی برای سفر به کانادا و اقامت کوتاه‌مدت در آن؛
  • نداشتن سابقۀ کیفری؛
  • تایید پیروی از قوانین کانادا در مدت‌زمان حضور فرد در این کشور؛
  • ارائۀ دعوتنامه (تنها درصورت نیاز).

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

افرادی که واجد شرایط ذکرشده هستند، می‌توانند برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنند. برای این منظور ابتدا باید تمامی مدارک آماده‌شده را بررسی کنند و از کامل و دقیق‌بودنشان مطمئن شوند، سپس به‌صورت آنلاین یا کاغذی برای دریافت ویزا درخواست بدهند، به وب‌سایت سفارت کانادا مراجعه کنند و بعد از بازکردن یک حساب کاربری مدارک لازم را در سایت بارگذاری کنند، تمامی هزینه‌های لازم برای دریافت ویزا و اقداماتی مثل انگشت‌نگاری را بپردازند، به یکی از دفاتر انگشت‌نگاری کانادا مراجعه کنند و آنچه لازم است را انجام بدهند، به یکی از دفاتر وک در کشورهای همسایه مراجعه کنند و پاسپورت خود را تحویل بدهند.

بعد از تحویل پاسپورت و انجام بررسی‌های لازم، درصورتی که مانع و مشکلی وجود نداشته باشد، دریافت ویزای توریستی کانادا تضمینی است و به پاسپورت فرد ضمیمه می‌شود. این فرایند ممکن است 3 تا 5 روز کاری طول بکشد. بعد از ضمیمه‌شدن ویزا، فرد می‌تواند به کانادا سفر کند و تا مدت‌زمان تعیین‌شده در آنجا اقامت داشته باشد.

 

کانادا

 

قیمت ویزای توریستی کانادا

قیمت ویزای توریستی کانادا نیز شرایطی مشابه با ویزای توریستی آمریکا دارد و تعیین آن به عوامل مختلفی وابسته است. برای مثال یکی از هزینه‌های مربوط به آن، هزینۀ انگشت‌نگاری است اما چون انجام آن برای افراد زیر 14 سال و بالای 80 سال ضرورتی ندارد، عده‌ای از پرداخت این هزینه معاف می‌شوند. بااین‌حال، در یک مرور کلی می‌توان گفت دریافت این ویزا به‌طور معمول به 185 دلار هزینه نیاز دارد و به‌علت لزوم مراجعه به دفاتر وک در کشورهای همسایه، برخی هزینه‌های جانبی نیز به‌همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

ویزای توریستی آمریکا و ویزای توریستی کانادا، دو مورد از پرطرفدارترین ویزاها به‌ویژه میان ایرانیان هستند که به افراد مختلف از سراسر جهان فرصت سفر و اقامت کوتاه‌مدت در این کشورها و بهره‌مندی از امکانات و شرایط خوبشان را می‌دهند. برای دریافت هر یک از این ویزاها نیاز است شرایطی مثل تمکن مالی، تهیۀ مدارک لازم و... را فراهم کرد و مراحل مربوط به دریافتشان را با دقت طی کرد تا ویزای موردنظر، بدون دردسر و مانع صادر شود. با داشتن ویزاهای توریستی این دو کشور، می‌توان تا مدت‌زمان تعیین‌شده طبق برنامۀ سفر، در آن‌ها اقامت داشت و سپس به کشور خود، بازگشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه