English

غرب چین ۷ ریشتر لرزید

رسانه‌های چینی از وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۱ ریشتر در مناطق غربی این کشور خبر می‌دهد که در پی آن ده‌ها خانه ویران شدند.

غرب چین ۷ ریشتر لرزید
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از دیلی‌میل، رسانه‌های چین اعلام کردند که بامداد امروز سه‌شنبه زلزلهای به قدرت ۷.۱ ریشتر مناطق غربی این کشور به خصوص استان سین‌کیانگ را لرزانده است.

بنا بر آمارها و اطلاعات اولیه در این زلزله تاکنون ۶ نفر مجروح شدند و بیش از ۱۲۰ خانه آسیب دیدند یا فروریختند.

مرکز شبکه‌های زلزله چین اعلام کرد که زمین لرزه کمی پس از ساعت ۲ بامداد شهرستان اوچتورپان در استان آکسو را لرزاند و بلافاصله حدود ۲۰۰ امدادگر به مرکز زمین لرزه اعزام شدند.

دولت منطقه خودمختار سین‌کیانگ با انشتار بیانیه‌ای در فضای مجازی اعلام کرد که از شش نفر مجروح شده، دو نفر جراحات جدی داشتند و چهار نفر جزئی بودند. علاوه بر این، ۴۷ خانه فرو ریخته، ۷۸ خانه آسیب دیدند و برخی از سازه‌های کشاورزی نیز فرو ریختند.

اواخر آذرماه نیز زلزله‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر دو استان گانسو و چینگهای در شمال غرب چین را لرزاند.در پی این زمین‌لرزه مرگبار ۱۳۱ نفر جان باختند و بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی تخریب یا ویران شدند.

این زلزله چندین پس‌لرزه قدرتمند نیز به همراه داشت که به سیلاب و رانش زمین و وارد شدن خسارت «با درجات مختلف» به کابل‌های انتقال برق و سایر زیرساخت‌ها منجر شد.

همزمان با ورود موج سرمای شدید که عمده بخش‌های چین را درنوردیده است، دمای هوا در مناطق مرتفع شمال غرب این کشور که تحت‌تاثیر زلزله قرار گرفته، به منفی ۱۶ درجه سانتیگراد رسیده و عملیات امداد و نجات را به شدت مختل کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه