English

شرکت «ایکس» زیر سلطه مالیاتی ماسک، کاهش قیمت سهم‌ها و راهکارهای این شرکت برای بقا

شبکه اجتماعی «ایکس» که ایلان ماسک برای خرید آن ۴۴ میلیارد دلار هزینه کرده بود، اکنون کمتر از نصف قیمتی ارزش دارد. واحدهای سهام محدودی که به کارمندان داده شده است، نشان می‌دهد ارزش این شرکت ۱۹ میلیارد دلار است.

شرکت «ایکس» زیر سلطه مالیاتی ماسک، کاهش قیمت سهم‌ها و راهکارهای این شرکت برای بقا

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه اجتماعی "ایکس" در حال حاضر کمتر از نصف ارزشی است که الان ماسک برای خرید آن هزینه کرده است.

طبق اظهارات یک منبع آگاه، واحدهای سهام محدودی که به کارمندان داده شده است نشان می‌دهد که ارزش این شرکت ۱۹ میلیارد دلار یا ۴۵ دلار به ازای هر سهم است. الان ماسک یک سال پیش، شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرده بود.

از زمان خرید شرکت توسط الان ماسک، اکثر کارمندان آن اخراج شده یا استعفا داده‌اند. الان ماسک نام شرکت را از "توییتر" به "ایکس" تغییر داد و بعضی از مقررات محتوای آن را نیز تغییر داد. همچنین بیش از نصف درآمد تبلیغاتی را از دست داده است.

قبلاً نشریه فورچون در یک یادداشت داخلی، سقوط ارزش شرکت "ایکس" را گزارش کرده بود.

این شرکت که تحت مالکیت الان ماسک است، در وضعیت مالی نامطلوبی قرار دارد. در زمان خرید شرکت، ارزش توییتر بر اساس ترکیب بدهی و سهام برابر با ۴۴ میلیارد دلار بود. الان ماسک با خرید شرکت، ۱۳ میلیارد دلار بدهی به همراه آورد و به تدریج با تصمیم‌گیری نادرست و قوانین ایمنی ضعیف‌تر، آگهی دهندگان را از دست داد که منجر به کاهش ۶۰ درصدی فروش شد. قبلاً بلومبرگ تخمین زده بود که "ایکس" باید سالانه حدود ۱.۲ میلیارد دلار سود بابت بدهی خود پرداخت کند.

برنامه الان ماسک برای "ایکس" این است که از تبلیغات به سمت اشتراک پولی بروید. طبق ارزیابی بلومبرگ، این شرکت تاکنون توانسته کمتر از یک درصد از کاربران را متقاعد کند که برای خدمات ماهانه آن ثبت نام کنند و این رقم کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار در سال است.

الان ماسک همچنین درباره تبدیل "ایکس" به یک اپلیکیشن "همه منظوره" که می‌تواند از ویژگی‌هایی مانند خرید و پرداخت درآمدزایی کند، صحبت کرده است. این شرکت اخیراً امکان تماس صوتی و تصویری را در پلتفرم خود عرضه کرده است و یک نسخه آزمایشی بتا از یک سرویس استخدامی نیز دارد. الان ماسک به کارمندانش اعلام کرده است که "ایکس" قصد دارد با یوتیوب گوگل، لینکدین شرکت مایکروسافت و پی آر نیوزوایرسیزن رقابت کند.

به گزارش بلومبرگ، در دیداری که مدیرعامل "ایکس"، لیندا یاکارینو، ماه جاری با بانکداران در ارتباط با برنامه مالی شرکت داشت، ایده‌هایی را برای محصولات و خدمات جدید "ایکس" ارائه کرد. در گذشته الان ماسک اشاره کرده بود که می‌خواهد "ایکس" را به یک شرکت سهام عام تبدیل کند، اما کاهش شدید ارزش شرکت این کار را دشوار می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه