English

مدیر سنجش و ارزیابی مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین :

کارشناسان دادگستری بهترین بازوی تخصصی قضات برای صدور احکام عادلانه هستند

مدیر سنجش و ارزیابی مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده دادگستری استان قزوین گفت: کارشناسان دادگستری بهترین بازوی تخصصی برای قضات در صدور احکام عادلانه در هنگام رسیدگی به پرونده های قضایی هستند.

کارشناسان دادگستری بهترین بازوی تخصصی قضات برای صدور احکام عادلانه هستند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، مرحله احراز صلاحیت کارشناسان دادگستری پذیرفته شده در آزمون تخصصی کتبی رسمی کارشناسان دادگستری در سال گذشته از استانهای زنجان و قزوین به مدت دو روز در محل مرکز کارشناسان دادگستری قزوین برگزار شده است.

کریم قلی پور در حاشیه این مرحله احراز اظهارداشت:  احراز صلاحیت کارشناسان دادگستری پذیرفته شده در آزمون تخصصی کتبی رسمی کارشناسان دادگستری در سال گذشته از استانهای زنجان و قزوین از روز گشذته در محل مرکز کارشناسان دادگستری قزوین اغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد.

وی افزود:  این آزمون در سطح کشور در ۴۳ رشته و در استان قزوین در بیست رشته برگزارشد که ۱۲۴۱ نفر مرد و ۲۴۳ نفر زن در آن شرکت کردند.

مرکز کارشناسان قزوین4

قلی پور بیان کرد: ۲۱۳ نفر در قزوین مورد احراز قرار گرفتند که در دو روز احراز صلاحیت تخصصی توسط استادان مرکز کارشناسان رسمی برگزار شده و میزبان کارشناسان استان قزوین و زنجان هستیم و از صبح دیروز این احراز آغاز شده و تا عصر امروز سه شنبه ادامه دارد.

این کارشناس تصریح کرد: احراز صلاحیت افراد با حضور 22 استاد احراز انجام می شود و از آنجا که قزوین همواره در ردیف استانهای معین بوده کار احراز داوطلبان استان زنجان نیز در این مرکز انجام می شود تا بتوانیم افرادی که شایسته هستند و صلاحیت فنی و تخصصی در حوزه کارشناسی دادگستری را دارند شناسایی و آنها را به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

وی گفت: احراز بر اساس سوالات فنی و تخصصی افراد و متنوع است و ما در استان هیچ دخل و تصرفی در آ« نداریم و سوالات به طور برخط برای هر استاد مصاحبه از مرکز ارسال می شود و استادان نیز متبحر و مجرب و متخصص هستند و سوالات برخط اعلام می شود و در فضایی آرام به آن پاسخ داده می شود.

قلی پور اظهارداشت: نتایج در سریعترین زمان ممکن و تا دو ماه آینده اعلام خواهد شد و افراد تایید شده به دستگاه قضایی استان معرفی می شوند.

مرکز کارشناسان قزوین

مدیر سنجش و ارزیابی مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده دادگستری استان قزوین یادآورشد: اصل بر این است که همه ظرفیت های این افراد بررسی شود زیرا ما همه را سر مایه نظام می دانیم و اگر کسی شرایط احراز را نداشت پذیرفته نمی شود ولی فرصت دارد تا توان تخصصی خود را بالا برده و در آزمون های بعدی شرکت کند.

وی اضافه کرد: آزمونها بر اساس نیاز جامعه و معمولا هر سال برگزار می شود و پس از احراز صلاحیت فنی و تخصصی برای این افراد یک دوره کارآموزی پیش بینی می شود که پس از آن می توانند وارد فعالیت کارشناسی شوند.

قلی پور تصریح کرد: بر اساس ماده 199 آیین دادرسی مدنی، قاضی می تواند برای کشف حقیقت از هر ابزاری استفاده کند که یکی از ابزارها، وجود کارشناسان مجرب و مسلط به دانش و تعهد و دارای صلاحیت فنی است و هر چقدر از این افراد استفاده شود به صدور حکم عادلانه نیزدیک شده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه