English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:

اجرای دهها برنامه پیشگیری و مقابله با اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه در هفته مبارزه با مواد مخدر ده ها برنامه پیشگیری و مقابله از سوی این جمعیت اجرا می‌شود گفت: اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین معضلات جوامع بشری عامل بروز بسیاری از آسیب‌ها و نابسامانی‌های فردی و اجتماعی در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

اجرای دهها برنامه پیشگیری و مقابله با اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر غلامعلی فخاری به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: در کشور ما نیز هفته مواد مخدر که در تیرماه برگزار می‌شود مسلماً یک بازه زمانی مناسبی است تا بیشتر بر پدیده مخرب و ویرانگری چون اعتیاد خصوصاً در قشر جوان تمرکز کنیم و بر دلایل بروز و در جهت فهم و شناخت راهکار هایی برای  پیشگیری و مقابله با آن تحقیق کنیم .

وی با اعلام مشارکت گسترده جوانان عضو هلال احمر در برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری کارناوال شادی با حضور فرماندهان تیم سحر، برگزاری کلاس های مهارتی و پرسش و پاسخ در قالب اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد توسط یاریگران هلال، کاشت نهال و ضبط خاطره از دوران آسیب پذیری افراد بهبود یافته، نصب یک پیام کوتاه از تجربه فرد بهبودیافته در زمینه آثار مخرب اعتیاد بر نهال کاشته شده و برگزاری کلاسهای آموزشی خودمراقبتی را از مهمترین برنامه‌های این جمعیت در هفته مبارزه با موادمخدر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه شعار امسال هفته مبارزه با موادمخدر «همه با هم، نه به اعتیاد – یاریگر هم باشیم است، گفت: مطالعات انجام یافته در این زمینه علل و عوامل مختلف فردی، اجتماعی و خانوادگی را در گرایش به مصرف مواد مخدر موثر می داند.

وی تصریح کرد:در نهایت تأسف باید اذعان کرد که جوانان و نوجوانان در کانون آسیب پذیری و تهدید مرگبار اعتیاد قرار دارند و بیشترین گروه متأثر از آسیب اعتیاد نیز افراد 15 تا 22سال هستند که همین وضعیت بر پیچدگی مسئله می افزاید. 

فخاری بیان داشت: در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و جوانان بتواند بیش از هراقدام دیگری به پیشگیری و کاهش دامنه رشد این معضل اجتماعی کمک کرده و از اثرات تخریبی آن بکاهد.

وی افزود: متخصصین براین باورند که مسئله تربیت وکیفیت روابط خانوادگی تأثیر بسزایی در ماهیت مشکلات رفتاری نوجوانان دارد به گونه ای که رابطه صمیمی والدین و نوجوانان باعث می‌شود تا در هنگام مشکلات و بحران‌های نوجوانی، به جای پناه بردن به مواد مخدر و دوستان ناباب، در محیط عاطفی خانواده باقی بمانند و با به کارگیری مهارت‌های حل مساله مشکلات خود را برطرف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه