English

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چالوس:

جریمه روزانه ۱۲ میلیون ریالی برای به کارگیری اتباع بیگانه در مازندران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس گفت: به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در هر کارگاهی، موجب جریمه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به ازای هر روز برای کارفرما می شود.

جریمه روزانه ۱۲ میلیون ریالی برای به کارگیری اتباع بیگانه در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عبدالله کیاکجوری در نشست خبری با خبرنگاران انجمن صنفی روزنامه نگاران غرب مازندران که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار داشت: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در چالوس با وجود مشکلاتی که وجود دارد اما مجموعه وظایفی را عهده دار است که در چارچوب قانون باید اجرا کند.

وی با بیان اینکه یک بخش تخصصی مثل تعاون داریم، ادامه داد: ما در حوزه تعاون چند وظیفه از جمله تأسیس، آموزش و تشکیل داریم تا به ثبت برسد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷ تعاونی ثبت کردیم و در حال حاضر تعداد ۱۰۰ تعاونی در شهرستانهای چالوس و کلاردشت فعال هستند.

وی افزود: در بخش تعاون بحث دوره های آموزشی داریم که به صورت مستمر برای تعاونی ها برگزار می شود و به همین منظور ۷۲۰ نفر ساعت در سال ۱۴۰۲ دوره آموزشی برگزار شد.

کیالاشکی با بیان اینکه ۳۷ مورد مجمع برای تعاونی ها در سال ۱۴۰۲ برگزار شده است، تصریح کرد: تعداد ۵۷ بازدید نظارتی از تعاونی های شهرستان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه حضور بعضاً اتباع بیگانه افاغنه در مازندران معضل شده است، عنوان داشت: این اتباع بیگانه حتی اگر پاسپورت و ویزای کار داشته باشند باز هم حق کار کردن در مازندران را ندارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس تأکید کرد: بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در هر کارگاهی، موجب جریمه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به ازای هر روز برای کارفرما می شود.

وی افزود: در سال گذشته ۲۲۱ میلیون ریال جریمه در زمینه اتباع بیگانه داشتیم که ۱۳۲ میلیون پرداخت شد و مابقی اگر پرداخت نکنند به دستگاه قضایی معرغی می شوند.

وی با بیان اینکه سامانه «جستجو شو» تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: کسانی که نیاز به کارگر دارند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و از سویی دیگر کارفرماها نیز می توانند نیازمندی های خود در زمینه نیروی انسانی ماهر را در این سامانه اعلام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس به پرداخت تسهیلات کارآفرینی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ درصد و با بازپرداخت هفت ساله پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با پرداخت این تسهیلات، تعداد ۶۰ طرح اجرایی شد، ابراز داشت: در همین راستا به تعداد ۴۰۰ مورد مشاغل خانگی مجوز داده شد.

کیالاشکی یادآور شد: ٠تعهد اشتغال اداره کار در چالوس ۱۸۶۶ نفر بود که دو هزار و ۲۳۹ مورد ثبت شد و ۱۲۰ درصد آن اجرایی شد و همچنین در کلاردشت نیز از ۷۴۸ تعهد اشتغال، تعداد ۹۱۲ مورد ثبت شد و ۱۲۲ درصد آن محقق شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه