English

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

پانصد مدرسه تک دانش‌آموزی در کشور داریم

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تعداد پانصد مدرسه با یک دانش‌آموز در کشور داریم و بنابراین ما برای یک دانش‌‌آموز هم یک معلم و مدرسه دادیم تا تعطیل نشود و به سمت بی‌سوادی نرویم.

پانصد مدرسه تک دانش‌آموزی در کشور داریم
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، قاسم احمدی لاشکی در حاشیه آئین گرامیداشت مقام معلم که از سوی آموزش و پرورش شهرستان چالوس برگزار شد، در گتگو با خبرنگار موج پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در این حوزه اظهار داشت: در راستای پیگیری‌های برنامه هفتم توسعه، بحث ساماندهی نیروی انسانی جزء مهم‌ترین مصوباتی است که قانون‌گذاران برای هماهنگی جذب صحیح نیروی انسانی و مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تأکید کردند.

وی ادامه داد: بر همین اساس جذب نیروی انسانی در آموزگاری و آموزش ابتدایی، مقطع متوسطه یک و دو و همچنین نیروهای کیفیت‌بخشی که شامل نیروهای مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاوره و معلمان ورزش را به چند دسته تقسیم کردیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از آزمون‌ها در این زمینه برگزار شد و مابقی نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نگاه ما این است، کسانی که از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که تعداد قابل توجهی را نیز شامل می‌شود و امسال 72 هزار نفر از این حوزه هستند بتوانیم آنها را برای تدریس در اول مهر  1403 آماده کنیم.

وی افزود: نیروهایی هم که دوره چهار ساله دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیری شهید رجایی را باید طی کنند، آزمون این گروه در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت امسال به همراه مرحله اول کنکور سراسری برگزار شد که باید تا پایان شهریور امسال تکلیف این گروه نیز مشخص شوند تا جهت حضور در کلاس‌های درس در اول مهر برای دوره چهارساله آماده شوند.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه چند سال زمان نیاز داریم تا مشکلات ما در این بخش از حوزه آموزش و پرورش حل شود، تأکید کرد: ما به هیچ وجه تمایل نداریم که کلا‌س‌های درس تعطیل شوند.

وی ‌اذعان کرد: در حال حاضر تعداد پانصد مدرسه با یک دانش‌آموز در کشور داریم و بنابراین ما برای یک دانش‌‌آموز هم یک معلم و مدرسه دادیم تا تعطیل نشود و به سمت بی‌سوادی نرویم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف ما جذب نیروی انسانی از نظر کمی و کیفی و گزینش بهترین‌ها است و امیدوارم با توجه به همکاری بسیار خوبی که بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری استخدامی و آموزش و پرورش ایجاد شد اگر این روند برای حدود دو سال دیگر تداوم داشته باشد یقیناً در آینده نزدیک، مشکلات نیروی انسانی که مهم‌ترین  رکن آموزش و پرورش است، حل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه