English

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نوشهر:

جوانان، محور توسعه گردشگری در روستاها هستند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیی شهرستان نوشهر افزود: آنچه از گذشته تا به امروز روستای کندلوس را به بالندگی و رشد و شهرت رسانده، فعالیت‌های جوانان با شور و شعور کندلوسی بوده که از دیرباز با نگاه توسعه روستایی برای زادبودم خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند.

 جوانان، محور توسعه گردشگری در روستاها هستند
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

محمد ولی‌پور در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج با اشاره به اینکه روستاها همواره در رأس هرم تولید هستند، اظهار کرد: روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس با داشتن بسترها و ظرفیت‌های کم‌نظیر در زمینه گردشگری، یکی از بهترین فرصت‌های ایجاد اشتغال و درآمد پایدار  برای نسل جوان است.

وی با بیان اینکه این روستا بیش از 4 هزار سال قدمت دارد، ادامه داد: جوانان به‌عنوان محور توسعه می‌‌‌توانند با بهره‌گیری از انگیزه و انرژی جوانی خویش و تلفیق آن با برنامه‌های علمی توسعه‌ای گردشگری، نقش محوری و اساسی را در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس به‌عنوان نخستین و تنها روستای دارای موزه غنی فرهنگی و تاریخی ایفا کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نوشهر افزود: آنچه از گذشته تا  امروز روستای کندلوس را به بالندگی و رشد و شهرت رسانده، همین فعالیت‌های جوانان با شور و شعور کندلوسی هستند که از دیرباز با نگاه توسعه روستایی برای زادبودم خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند.

وی تصریح کرد: اکنون  که تکنولوژی با سرعتی فزاینده در حال نفوذ به ابعاد مختلف زندگی بشر است و نسل جوان بیشترین  گرایش به آن را دارد، باید در راستای توسعه روستایی از آن بهره برد که این مهم خوشبختانه در روستای کندلوس، نمود عینی دارد.

ولی‌پور افزود: امروز  باید به جوانانی که قصد دارند برای ایجاد بستر و به بالفعل رساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌شماری که در دل روستاها وجود دارد، امتیازات لازم را داد و حتی تا جایی‌که امکان دارد قانون را برای تسهیل امور خم کرد، اما مراقب باشیم قانون نشکند.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته موج گرایش نسل جدید و جوان برای عمران و آبادانی روستا کندلوس افزایش یافته و اکنون می‌توان سرزندگی و شادابی و حرکت را در روستای فرهنگی و تاریخی به وضوح مشاهده کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نوشهر گفت: روستای کندلوس امروز نمونه بارزی از توسعه روستایی با ظرفیت جوانان است که در سطوح ملی و بین‌المللی شهره عام و خاص شده است و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از ۵ قاره جهان به این روستای ۴ هزار ساله سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری آن بهره‌مند شوند و این نشان از نقش جوانان در توسعه و آبادانی روستا در چند دهه اخیر دارد که این‌گونه خود را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه