English

مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت توانیر:

صنعت برق به خودکفایی رسیده است

مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت توانیر گفت: صنعت برق ، صنعتی پرافتخار است که در طول چهار دهه رشد چشمگیری داشته و در اکثر زمینه‌ها خودکفا است.

صنعت برق به خودکفایی رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، رضا کاکاوند در نشست ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی صنعت برق استان مرکزی بابیان این مطلب افزود : ائمه جماعات باید در تمامی زمینه های فرهنگی و دینی فعال باشد.

وی به تشریح سواد رسانه ای و آگاهی بخشی به ائمه جماعات پرداخت و افزود : شبکه‌های اجتماعی روز به روز ابعاد گسترده‌تر و پیچیده‌تری پیدا کرده و نداشتن سواد رسانه باعث می شود تا عامه مردم بدون تحقیق و با خواندن مطالب دروغ و فاقد ارزش علمی تحت تاثیر قراربگیرند.

کاکاوند به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت مصرف برای ائمه جماعات تاکید کرد و افزود: مدیران و کارکنان صنعت برق با تلاش های شبانه روزی توانستند برق پایدار در روزهای گرم تابستان برای مردم را به ارمغان آورند. 

وی گفت:میانگین سنی ائمه جماعت  استان مرکزی ۴۵سال است و تولید محتواهای رسانه ای خلاق و نوین در حوزه های مختلف توسط ائمه جماعات ضروری است. 

رییس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی گفت:استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور است و مصرف ۸۰درصد برق استان مرکزی در حوزه صنایع مولدو پنجمین قطب کشاورزی کشور می باشد.

محمود محمودی با اشاره به  اینکه استان مرکزی دارای ۸۱۰هزار مشترک برق است، افزود:  استان مرکزی دارای  ۲۱هزار کیلومتر شبکه برق،۵۱دستگاه پست فوق توزیع،۲۳۴هزار دستگاه چراغ روشنایی معابرو ۱۱۸۲روستای برق دار است.

وی بابیان اینکه نیاز مصرف برق استان مرکزی ۱۴۰۰مگاوات است ،افزود: ۲۵مگاوات برق توسط سیستم های تجدید پذیر در استان تولید می شود که بسیار این میزان کم و با توجه به شرایط اقلیمی استان مرکزی در این حوزه ظرفیت های بالایی وجود دارد.

محمودی ضمن قدر دانی از همه بخش ها برای گذر از تابستان بدون خاموشی گفت:از همه ظرفیت های فرهنگی برای بهینه سازی مصرف برق باید استفاده کرد.

وی بیان کرد: بصیرت افزایی در حوزه های فرهنگی به خصوص در حوزه نماز ، عفاف و حجاب و خانواده باعث ارتقای فرهنگ جامعه شده و این اقدام در سال های اخیر به صورت مستمرتوسط شورای های فرهنگی در حال انجام است.

محمودی، برگزاری مسابقات فرهنگی در بین کارکنان و خانواده ها ، تجلیل از فعالان و خادمان نماز ، تبلیغات پیرامونی با موضوع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز ، برگزاری محافل ختم قرآن ، برگزاری جشن تکلیف را بخشی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی  انجام شده در شرکت دانست .

مدیرعامل شرکت برق باختر هم نیز گفت:علیرغم همه محدودیت ها و ناترازی تولید و تقاضا، با تدوین  برنامه ریزی دقیق و همکاری خوب صنایع ،توانستیم تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

مجتبی داود آبادی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در ایران در بخش های مختلف ۲تا ۶برابر دیگر کشورهای دنیا است  گفت: مصرف صحیح  انرژی باید فرهنگ سازی شود، باید لوازم برقی کم مصرف هم تولید و روانه بازار شود.

وی به دستاوردهای موفق پس از انقلاب  و گذر از تحریم ها با ساخت دستگاه تست رله و صادر نمودن آن به کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: دستگاه تست رله با مشارکت برق باختر و  دانشگاه امیرکبیر اراک و شرکت های دانش بنیان ساخته شد.

داود آبادی گفت:ایران جزو ۵کشور دنیا در ساخت توربین و  ۱۲کشور دنیا در حجم شبکه و وسعت تاسیسات برقی است که پایداری شبکه با این حجم تاسیسات امری دشوار است که با تلاش های شبانه روزی همکاران شاهد پایداری شبکه با گرمای بی سابقه هوا درتابستان امسال بودیم .

وی بیان کرد: باید از ظرفیت های رسانه ها جهت دستاوردهای نظام بعد از انقلاب استفاده کرد.

درپایان این نشست از حجت الاسلام سجاد قندی ،ائمه جماعت برق باختر  برای تولید محتوای فرهنگی فاخر با اهدای لوح سپاس تقدیربعمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه