English

توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در اراک

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: توزیع ۴۰ هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته درختکاری در نقاط مختلف این شهر توزیع می‌شود.

توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در اراک
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمود علیخانی روز جمعه در گفت و گویی افزود: در هفته درختکاری امسال، شهرداری و اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی به صورت مشترک اقدام به برپایی و راه اندازی ایستگاه های توزیع رایگان نهال در پنج بوستان امیرکبیر، ملت، غدیر، کلاله و آزادی نموده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نهال‌های توزیعی در ایستگاه‌های مذکور از محل نهالستان شهرداری واقع در منطقه چقا تامین می‌شود، افزود: زبان گنجشک، سرو و توت از انواع نهال های مقاوم به شرایط آب و هوایی شهر اراک هستند که در هفته درختکاری امسال، توزیع می‌شود.

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ادامه داد: سه هزار عدد بروشور آموزشی نحوه کاشت و نگهداری درخت توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تهیه شده که همراه با توزیع نهال، به شهروندان داده می شود.

عالیخانی در خصوص ویژه برنامه شهرداری به مناسبت هفته درختکاری گفت: در هفته آتی برنامه درختکاری با حضور مسئولین و شهروندان در منطقه گردشگری نورالشهدا که زیرساخت های کاشت نیز فراهم شده، برگزار می گردد.

وی تاکید کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از ابتدا تا پایان اسفند ماه سال جاری، کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در نوارهای جنگلی و بوستان های سطح شهر که بخشی از آن به صورت واکاری می باشد، را در دستور کار دارد.

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک تصریح کرد: شهرداری در هفته درختکاری امسال با هدف توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا، با مجموعه های صنعتی، شهرک نمایشگاهی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی جهت توزیع نهال برای کاشت در محوطه مراکز مذکور، همکاری ویژه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه