English

اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در ۳۸ هکتار از اراضی ساوه

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه گفت: ۳۸ هکتار از اراضی این شهرستان از ابتدای مهر تا کنون در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت زیر پوشش غرس نهال و کشت بذر درختان رفته است.

اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در ۳۸ هکتار از اراضی ساوه
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، کامیار گراوند روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: 33 هکتار از اراضی زیر پوشش رفته بذرکاری و پنج هکتار نیز نهال کاری شده وه سرو، سنجد، زبان گنجشک، زیتون تلخ و داغداغان از جمله نهال های کشت شده در این عملیات ها است.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته درختکاری نیز ۳۰ هزار اصله صنوبر هم جهت کاشت توزیع شده است و همیاران و دوست داران طبیعت هم اکنون در حال غرس نهال ها در نقاط،مختلف شهر هستند.

گراوند گفت: ساوه در این طرح چهار ساله سهم یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله ای دارد که مقرر شده سالانه حدود ۳۷۰ هزار اصله در مناطق شهرستان کاشت نهال انجام شود.

وی افزود: در این شهرستان برای تحقق سهم یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال این شهرستان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۷۵۶ هکتار زمین پیش بینی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری ساوه اظهار کرد: ۲ قطعه زمین به وسعت ۲۰۰ هکتاری در سد الغدیر و ۵۰۰ هکتاری در مسیر روستای طرازناهید از سوی منابع طبیعی در خارج از شهر و ۲ قطعه زمین ۵۰ هکتاری کمربندی شرقی و ۶ هکتاری در بوستان فدک داخل شهر از سوی راه و شهرسازی و شهرداری تامین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه