English

کاهش ۱۷ درصدی عملیات امداد و نجات تصادفات در استان مرکزی

طبق اعلام مدیران جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۳۱ پایگاه امداد و نجات و جوانان این جمعیت در مسیرهای ارتباطی ویژه نوروز مستقر شده و عملیات های امداد و نجات ویژه تصادفات نیز در ایام نوروز امسال از کاهش ۱۷ درصدی برخوردار شده است.

کاهش ۱۷ درصدی عملیات امداد و نجات تصادفات در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی پنجشنبه شب در جریان بازدید از نوروزگاه‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: مجموعه طرح نوروزی این جمعیت از ۲۴ اسفند شروع شده و تمام اعضا تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری در آماده باش کامل هستند.

علیرضا شهرجردی اظهار کرد: در این استان ۳۱ پایگاه امداد و نجات ویژه ایام نوروز فعال شده که بخش امداد و نجات شامل۱۳ پایگاه ثابت، یک پایگاه واکنش سریع (سگ های زنده یاب)، یک پایگاه کوهستان ، یک پایگاه توانا و سه پایگاه سیار در مسیرهای ساوه همدان، شهراب تفرش و نراو دلیجان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ پایگاه جوانان نیز در شهرهای استان مستقر شده است افزود: در طرح نوروزی ۶۰۰ نفر از امدادگران در پایگاه های جوانان و امداد نجات خدمات جمعیت هلال احمر را به مسافران نوروزی ارائه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در خصوص وضعیت تجهیزاتی و لجستیکی این جمعیت گفت: از نظر فنی، کوهستان و درمان اضطراری تجهیزات کامل و از نظر لجستیک آمبولانسی نیز در سطح خوبی داریم و به منظور تقویت آن در ۶ ماه اول سال جاری خودروهای سواری و آمبولانس های نجات صفر به مجموعه استان تزریق می شود.

وی همچنین گفت: مولد سازی امکانات جمعیت هلال احمر در شهرهای ساوه، اراک، دلیجان، خمین و محلات نیز به صورت ویژه در دستور کار است تا با حمایت های استاندار استان مرکزی و رییس جمعیت هلال احمر کشور در سال جاری به این هدف خود برسیم.

علی امیری معاون و امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این ارتباط گفت: از ابتدای طرح امداد نوروزی تا امروز ۵۳ عملیات امداد و نجات حوادث جاده ای در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۱۷ درصدی برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: این کاهش با توجه حضور همه جانبه نیروهای امدادی در سطح جاده های استان و کمک به ترددی ایمن در مسیرهای ارتباطی فراهم شده است.

وی از انجام اولین رزمایش امدادی بارگیری و بار ریزی هوایی تجهیزات امدادی به مناطق آسیب دیده خبر داد و افزود: این عملیات به منظور ارتقای سطح آمادگی گروه واکنش سریع انجام شد تا در اتفاقاتی مانند بارش های سیل آسا در اولین اقدام بدون نیاز به اعزام زمینی تمام تجهیزات و نیروها به صورت بار ریزی هوایی در منطقه آسیب دیده انجام شود.

مهدی حسینی معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: بیست و چهارمین مرحله خدمات بشر دوستانه سازمان جمعیت هلال احمر در استان مرکزی۶۰ نفر روز با توان ۳۰۰ نفر از داوطلبان جوانان خدمات را به صورت ۱۲ ساعته با رویکردهای فضای دوستدار کودک، ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران را انجام می دهند.

وی افزود: تا پایان دوم فروردین در این پایگاه ها چهار هزار نفر از مسافران از خدمات ما بهره مند شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه