English

کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری، استان هرمزگان توانست رتبه اول را کسب کند.

کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، مجتبی معین وزیری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: بر حسب ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد گزارش مأخوذه از سامانه جامع روابط کار، میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف کار استان به ۱۲ روز کاهش یافته و استان هرمزگان توانسته از این حیث رتبه اول کشوری را کسب کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ ورودی پرونده‌ها به مراجع حل اختلاف، ۲۶۷۶ مورد بوده که کارشناسان روابط کار استان هرمزگان با رعایت قاعده دادرسی عادلانه و اصل سرعت، سعی در احقاق حق و حل و فصل دعاوی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آرای صادره در سال ۱۴۰۲ شامل ۲۵۶۴ دادنامه بود، افزود: از این تعداد، ۸۴۰ دادنامه به‌صورت سازشی صادر شده که ۳۲ درصد از کل دادنامه‌ها را شامل می‌شود.

 معین‌ وزیری گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ درصد آرای مراجع حل اختلاف که در دیوان عدالت اداری فرجام‌خواهی شده بود، عینا تایید شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تعداد مراجع حل اختلاف کارگری استان را ۱۴ هیأت تشخیص و ۵ هیأت حل اختلاف اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه