English

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش حوزه درمان هرمزگان است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: کمبود نیروی انسانی ماندگار، اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین چالش حوزه بهداشت و درمان هرمزگان است.

 کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش حوزه درمان هرمزگان است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خبرنگاران با موضوع تشریح دستاوردها و اقدامات هفته سلامت در سالن کنفرانس رازی برگزار شد، گفت: کمبود نیروی انسانی، چالش اساسی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های رفاهی، شرایط آب و هوایی استان، از دیگر چالش‌های استان است، افزود: ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان داریم که ۲ برابر دانشگاه علوم پزشکی‌های کشور است.

جاودان به پروژه‌های شاخص تأمین زیرساخت‌های آموزش پزشکی، توسعه دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب در شهرستان میناب و بندرلنگه، توسعه تخت‌های بیمارستانی در مرکز استان، شهرستان میناب و بعضی از شهرستان‌ها به صورت محدود، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حدود هزار تخت بیمارستانی  امسال و سال‌های آینده به بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود، ادامه داد: در حوزه بهداشت حدود ۵۵ پروژه بهداشتی را در دستور کار داریم که امیدواریم در صورت تأمین منابع، آماده‌سازی شود و به ارائه خدمت به مردم بپردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مطرح کرد: معاونت بهداشتی در زمینه پسماندهای بهداشتی و پزشکی نظارت‌های لازم را به ۲ صورت انجام می‌دهد، در بخش دولتی پسماندها به‌وسیله دستگاه امحا و بی‌خطر‌سازی زباله‌های بیمارستانی انجام می‌شود و در بخش خصوصی از جمله درمانگاه‌ها و مطب‌ها نیز نظارت می‌شود که با شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، قرارداد ببندند و در زمینه دفع پسماندهای بهداشتی براساس مقررات عمل کنند.

جاودان اضافه کرد: در بیمارستان‌ها نیز به‌منظور مدیریت پسماندها سطل‌های رنگ‌بندی تعبیه شده که به‌وسیله همکاران بهداشت محیط در استان نظارت می‌شود.

این مسئول بهداشت و درمان، درباره بی‌خطر ماندن پسماندها ابراز داشت: بیمارستان‌های ما این ظرفیت را دارند و در بخش خصوصی نیز نظارت‌هایی بر پروانه مطب و نظارت بر درمان و همچنین قرارداد با بخش خصوصی فعال در زمینه پسماندهای عفونی انجام می‌شود و در صورتی‌که مطب یا درمانگاهی، این اقدام را انجام ندهد برخورد قانونی از طریق معاونت درمان و نظارت بر درمان صورت می‌گیرد.

گفتنی است در پایان این نشست، از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه