English

سفر رادیویی به هرمزگان آغاز شد

«هفته های ایرانی» در بیست و دومین سفر استانی، از «هرمزگان» و دیدنی ها و شنیدنی های این استان می گوید.

سفر رادیویی به هرمزگان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، جاذبه‌های گردشگری هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی‌ بسیار غنی و متنوعش، باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی فراوانی شده است.

استان «هرمزگان» از استان های جنوبی ایران است و  در شمال تنگه هرمز قرارگرفته و با مساحت ۶۸ هزار کیلومترمربع هشتمین استان کشور از نظر وسعت است. 

این استان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از غرب و شمال غربی با استان های فارس و بوشهر از جنوب شرقی با استان سیستان و بلوچستان و از جنوب با آب های خلیج فارس و دریای عمان همسایه است.

استان «هرمزگان» دارای ۱۳ شهرستان به نام های ابوموسی، بستک، بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد، رودان، قشم، پارسیان، میناب، خمیر، بشاگرد و سیریک و ۱۴ جزیره به نام های قشم، ابوموسی، کیش، لاوان، هندورابی، ماران (شیدرو)، لارک، هرمز، هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فرور بزرگ و فرور کوچک است.

 مرکز این استان، شهر بندرعباس، به عنوان بزرگ ترین مبادی ورودی و خروجی کشور نقش مهمی در زمینۀ صادرات و واردات کشور ایفا می نماید.

برخی جاذبه های دیدنی و شنیدن «هرمزگان» شامل «غار خرسین،  چشمه آب گرم گنو، حمام گله داری، معبد هندوها بندرعباس و موزه مردم شناسی خلیج فارس و... است. 

در ادامه طرح هفته های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از 1 تا 7 اردیبهشت یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «هرمزگان» است و با مفاخر فرهنگی، جاذبه های دیدنی و فرهنگ و رسوم و موسیقی ها و غذاهای محلی این استان بیشتر آشنا شوید.

شایان ذکر است برنامه های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، پلاک هشت باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و ...» در بخش های مختلف از استان «هرمزگان» خواهند گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه