English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آنچه در روز دوم ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشت + فیلم و تصاویر

دومین روز از ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی سپری شدن است که چهره‌های قابل توجهی از تشکل‌ها و احزاب سیاسی از جناح‌های مختلف، خود را به عنوان منتخب به ستاد معرفی کردند.

آنچه در روز دوم ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشت + فیلم و تصاویر
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، فرآیند ثبت‌نام کاندیداها از دیروز شروع و به مدت پنج روز ادامه دارد.

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد رئیس جمهور و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

بر اساس جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از روز گذشته دهم خرداد آغاز و تا چهاردهم ماه جاری ادامه دارد.

 

بیشتر بخوانید:

آنچه در روز اول ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشت + فیلم و تصاویر

حضور ۲۴ داوطلب برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شرایط ثبت نام ایرانیان خارج از کشور برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور در مورد ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

جزئیات پیشنهاد وزارت کشور برای ثبت‌نام الکترونیکی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

کلیات جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

اینفوگرافیک/رقابت بر سر ریاست دولت چهاردهم

 

در دومین روز انجام فرآیند ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری، با مرور اخبار مربوط به ثبت‌نام کاندیداها در وزارت کشور و همچنین اخبار و گمانه‌زنی‌های انتخاباتی منتشر شده در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشور آخرین تحرکات احزاب و شخصیت‌های سیاسی را برای حضور احتمالی در انتخابات پیش‌رو بررسی خواهیم کرد.

دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

لاریجانی عملیاتی می‌آید

علی لاریجانی داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تنها با روش علمی می‌توان مشکلات را حل کرد، با شعار و نظرات غیرتخصصی نمی‌توان به این مهم رسید.

علی لاریجانی صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات، کاندیداتوری خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و در جمع خبرنگاران گفت: به ساحت نورانی امام بزرگوار ادای احترام می‌کنم و یاد شهدای گرانقدر اخیر رئیس‌جمهور سختکوش و متواضع و همراهان ایشان را گرامی می‌دارم و ضمن همدردی با مردم مظلوم و مقاوم رفح به سردار بزرگ مقاومت، شهید سلیمانی ادای احترام می‌نمایم.

وی افزود: برای مردم عزیز ایران، امروز شرایط معیشتی سخت است. همه  انتظار دارند حکومت راه‌حل درستی برای رفع مشکلات بیابد. اما آیا این مشکلات حل‌شدنی است؟ که می‌گویم آری، با تکیه بر توان داخل و بهره‌گیری  از تجارب بین‌المللی این کار شدنی است.

لاریجانی تاکید کرد: برخی کشورها وضعیتی به مراتب بدتر از ما داشتند، اما توانستند آن را حل کنند، لذا  باید از تجارب بین‌المللی، متناسب با مختصات کشور بهره بگیریم.

 

دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

همتی امیدوار به آینده پا به ستاد گذاشت

عبدالناصر همتی پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت:هیچ امری مهمتر از اقتصاد و معیشت مردم نیست.

امروزه تورم، کاهش ارزش پول ملی و ادامه تحریم‌ها امکان رشد اساسی کشور را محدود کرده است.

به عرصه آمده‌ام تا بگویم همچنان امیدوار به آینده هستم. با دیدن جوانان و مردان و زنان توانمند، امیدم به آینده بیشتر می‌شود.

با انجام اصلاحاتی که مدنظر دارم، تورم کاهش یافته و امید سرمایه‌گذاری در کشور دوباره جان می‌گیرد.

دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

 

رفع چالش‌ها با ظرفیت مدیریتی و عقلایی شعار خوش‌چهره

محمد خوش‌چهره پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: بنا به دلایلی هرچه جلوتر می‌رویم، مسائل پیچیده‌تر و تبدیل به معضل و بحران شده است.

به یک ظرفیت مدیریتی و عقلایی فراتر‌ از آنچه شاهدیم برای رفع چالش‌های موجود نیازمندیم.

امروزه در بازار مسکن و درباره سطح قیمت‌ها بحران داریم که بخشی از آن مرتبط با خارج از سیستم و برون‌زا، بخشی ناشی از تناقضات در سیاست‌ها و تصمیم‌ها و بخشی نیز مرتبط با عدم تناسب مسئولیت‌ها با افراد است.

 

دومین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

پای مجلسی‌ها هم با آمدن بیغش به انتخابات ریاست جمهوری باز شد

محمود احمدی بیغش نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ شازند در هشتمین و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان شمالی در دولت دهم بوده‌است.وی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل، اظهار داشت: امروز برای ثبت نام و نامزدی ریاست جمهوری دوره چهاردهم مراجعه کردم امید دارم اگر خواست خدا بود که خدمتگذار مردم باشم آنچه در قانون اساسی آمده به او عمل کنم.احمدی بیغش عنوان کرد: اصل نهم قانون اساسی و 30 اصل به وظایف قوه مجری، رئیس جمهوری و وزرا پرداخته است که اگر آنها به خوبی انجام شود می تواند پاسخگوی همه خواسته ها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه