English

قائم مقام دبیر شورای نگهبان؛

هیچ کاندید انتخاباتی با شورای نگهبان رایزنی نکرده است

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: هیچ کاندید انتخاباتی با شورای نگهبان رایزنی نکرده است و اکنون نیز وقت آن نیست.

هیچ کاندید انتخاباتی با شورای نگهبان رایزنی نکرده است
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکر می‌کنم از همکارانمان در وزارت کشور که برای انتخابات تلاش می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه علی‌رغم اینکه فرصت محدودی برای آماده سازی کارها وجود داشت با هماهنگی بسیار خوبی که بین دستگاه‌های محختلف به‌ویژه شورای نگهبان و وزارت کشور به عنوان دو دستگاه اصلی به عنوان نظارت و اجرا در انتخابات به وجود آمد خیلی سریع با هماهنگی و تدابیر مقتضی که اندیشیده شد مقدمات کار آماده شد و هم از جهت ساز وکارهای قانونی و رویه‌ها و هم از جهت امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دوستان تلاش کردند.

ره پیک تصریح کرد: در چند روزی که ثبت نام ها شروع شده بود گزارشها را می‌گرفتیم و امروز آمدیم از نزدیک بازدید کنیم که الحمدالله شاهد یک فضای مناسب و از جهت نیروی انسانی آماده و آموزش دیده بودیم و مشکلاتی در ثبت‌ نام‌ها وجود نداشت.

وی گفت: بعد از ثبت ‌نام مراحل بعدی برای بررسی پرونده‌ها اجرا می‌شود و در موعد مقرر نتایج اعلام می‌شود و مراحل بعدی تبلیغات، برگزاری انتخابات و اعلام نتایج است.

ره پیک گفت: چه در شرایط ثبت نام و بررسی صلاحیتها آنچه در قانون اساسی و قوانین عادی آمده و آنچه در قوانین و مصوبات و آیین نامه ها آمده به سوابق برای احراز توجه می‌شود و طبیعتا سوابق مهم است و باید به اطلاعاتی که خود افراد ارائه می‌کنند و آن اطلاعاتی که از فرد در دسترس است آنچه قانون گفته ملاک اصلی است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، مبنی براینکه برخی افراد گفته‌اند برای حضور در انتخابات با شورای نگهبان رایزنی کرده‌اند، گفت: کسی با شورای نگهبان رایزنی نکرده است و وقتش هم الان نیست که کسی بخواهد توضیحی ارائه کند. ثبت نام باید انجام شود و بررسی شود و اگر لازم شد توضیحاتی داده شود.

ره پیک تصریح کرد: ممکن است برخی مقصودشان از رایزنی با شورای نگهبان این باشد که یکی از اعضای شورا را در جایی دیدند و یا تلفنی صحبت کردند که امکانپذیر است، اما اینکه کسی با شورای نگهبان رایزنی کند؛ نه.

وی درباره اینکه مناظرات چگونه خواهد بود گفت:تنظیم مناظرات با صداوسیماست که البته باید زیرنظر کمیسیون تبلیغات کار کند و فکر می‌کنم باید تعداد نامزدها روشن شود البته برنامه‌های عمومی را اعلام کردند که چند مناظره دارند و محتوای مناظرات چه خواهد بود اما باید جلوتر برویم تا بعضی مسائل روشن‌تر شود.

در ادامه طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: زمان‌بندی انتخابات گام به گام در حال طی شدن است و همه چیز طبق برنامه انتخابات در حال سپری شدن است. در ستاد انتخابات شاهد نظم عزیزان در زمان ثبت نام هستیم و نسبت به ادوار گذشته ساماندهی بهتری صورت گرفته است که بخشی از علت آن به دلیل مصوبه شورای نگهبان درخصوص تعارف و معیارها ثبت‌نام مثل سن و سابقه و مدرک را قرار داده است که بخشی از آن به وزارت کشور برمی‌گردد که این مصوبه را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه پی از پایان ثبت‌نام در فرصت پنج روزه بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود و اگر نیاز باشد بخشی از زمان پنج روز دوم را استفاده خواهیم کرد پیرامون نحوه تاییدصلاحیت بانوان گفت: ملاک ما برای تاییدصلاحیتها اصل 115 قانون اساسی و مصوبه شورای نگهبان درباره شرایط، معیارها و سن و مدرک و سابقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه