English

طرح ساماندهی مقبره الشعرا تبریز در حال تکمیل است

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: طرح ساماندهی مجموعه تاریخی گردشگری مقبره الشعرا با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال در حال تکمیل است.

طرح ساماندهی مقبره الشعرا تبریز در حال تکمیل است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، موسی زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با این میزان اعتبار عملیات سنگ فرش پیاده رو، راه اندازی آبنما، بهبود روشنایی و اجرای نورپردازی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این کارها برای رفع نواقص طرح احیای این مجموعه تاریخی فرهنگی انجام می شود، اظهار کرد: در سال گذشته با مشارکت شهرداری مناطق ۱ و ۱۰ و سازمان عمران شهرداری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای احیای مجموعه مقبره الشعرا هزینه شده است.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: در کنار ساماندهی محوطه و بهسازی این مجموعه تاریخی و توسعه معابر پیرامونی، عملیات اجرایی احداث ساختمان سوغات سرای مقبره‌الشعرا نیز با هدف حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی و معرفی سوغاتی‌های این شهر، با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

زارع، ادامه داد: بهسازی نمای ورودی نماد مقبره الشعرا، تکمیل و بهسازی بنای مقبره خاندان قائم مقام فراهانی و توسعه فضای سبز پیرامون این مجموعه با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با بیان اینکه مسیر دسترسی ساختمان سوغات سرا و موزه احدحسینی تا ۱۰ روز آینده تکمیل می شود، یادآور شد: ساخت سرویس بهداشتی، تکمیل آبنمای ضلع جنوبی مقبره الشعرا، نصب مبلمان شهری و تابلوهای راهنمای مسیر، تکمیل سنگفرش پیاده روهای این مجموعه تاریخی و فرهنگی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه