English

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد؛

تحقق ۸۷ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در آذربایجان شرقی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: امسال تاکنون ۸۷ درصد از حقوق دولتی معادن استان وصول شده است.

تحقق ۸۷ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، عبدالحمید سرتیپی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه، مقرر شده بود که ۲۴ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن تا پایان سال ۱۴۰۳ وصول شود که تاکنون ۲۱ هزار میلیارد ریال آن وصول شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های جدی و مستمر این اداره کل و برگزاری جلسات متعدد با بهره برداران معادن، میزان حقوق دولتی وصول شده در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۱ درصد افزایش یافته است.

سرتیپی با بیان اینکه پایداری درآمدهای معدنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: برنامه هایی برای پایداری درآمدهای ناشی از وصول حقوق دولتی معادن پیش بینی شده است.

وی افزود: پیگیری مستمر بازگردانی معادن راکد به چرخه فعالیت با احصا و رفع موانع و در نتیجه افزایش تعداد واحدهای معدنی فعال از ۴۲ درصد در ابتدای سال جاری به ۶۸ درصد کل معادن آذربایجان شرقی در پایان مهرماه یکی از برنامه های پایدارسازی درآمدهای معدنی است.

سرتیپی گفت: پیگیری جدی توسعه اکتشافات و کشف ذخایر جدید معدنی و همچنین رصد موثر و مستمر فعالیت معادن از طریق ثبت آمار تولید (میزان بهره برداری از معادن) در سامانه کاداستر و سامانه جامع تجارت از دیگر برنامه هایی بود که اداره کل صمت استان برای پایدارسازی حقوق دولتی معادن انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه