English

آغاز سرمایه گذاری ایجاد اولین زیر ساخت ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور

سرمایه گذاری برای ایجاد اولین زیر ساخت ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور در پایگاه تحقیقاتی شمال انستیتو پاستور ایران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اعلام روابط عمومی انستیتو پاستور ایران همزمان با زاد روز حکیم نامدار ایرانی، زیست فناور بزرگ دنیا محمد بن زکریای رازی و همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری برای ایجاد اولین زیرساخت ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور(Biocompoting) در پایگاه تحقیقاتی شمال انستیتو پاستور ایران با اعتبار یکصد میلیارد ریالی آغاز شد.

پردازش و تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی جهت تشخیص زودرس، پیشگیری و درمان بیماری‍‌های واگیر وغیرواگیر(عفونی، سرطان و قلبی عروقی) از جمله وظایف این مرکز می باشد.

بر اساس این گزارش با توجه به پیشرفت علم و اثبات نقش شگرف ژن ها در ایجاد بیماری و پاسخ به درمان بیماریها امروزه " پزشکی شخصی سازی شده " در اولویت کار پژوهشگران و سیاست گذاران حوزه سلامت دنیا قرار گرفته است.

بنابر اعلام انستیتو پاستور ایران، در " پزشکی شخصی سازی شده " درمان بیمار مدنظر است نه درمان بیماری، مثلا به جای درمان سرطان بصورت مشابه درهمه بیماران، بیمار مبتلا به سرطان بر اساس نوع ژن و حساسیت به دارو و

یا نوع پاسخ به درمان تحت شیمی درمانی با داروی خاص و دوز خاص قرار می گیرد و در آینده نزدیک بیماری سل مقاوم به درمان، مقاومتهای آنتی بیوتیکی، بیماریهای عفونی و غیرعفونی مقاوم به درمان در " پزشکی شخصی سازی شده " تسلیم دانش بشری می شوند.

گفتنی است رایانش زیستی شاخه ای مهم و بین رشته ای از علم است که علوم مختلفی چون رایانه، ریاضی کاربردی، آمار، پزشکی، بیولوژی مولکولی، علوم داروئی، ژنتیک، بیوشیمی، بیوفیزیک را شامل می شود و علاوه برحوزه انسانی در حوزه های دامپزشکی و کشاورزی نیز کاربرد فراوان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه