English

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به خبرگزاری موج؛

افزایش قیمت بازدید از موزه‌ها منطقی است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه با افزایش قیمت بازدید موزه‌ها گفت رقم ۳۰ هزار تومان رقم بسیار ناچیز و البته منطقی است که می‌تواند به مرمت و بازسازی آثار فرهنگی کشور کمک کند.

افزایش قیمت بازدید از موزه‌ها منطقی است

 عزت الله ضرغامی وزیر گردشگری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در رابطه با افزایش قیمت موزه‌ها در سال جدید گفت: علی رغم اینکه طبق قانون این رقم باید افزایش پیدا می‌کرد چندین سال بود که این اتفاق نیفتاده بود. این رقم ۵ هزار تومان بازدید از پایین بود که گاهاً افراد برای پرداخت پول موزه همچین اسکناسی را در کیف پولشان پیدا نمی‌کردند.

وی افزود: ما خودمان را با موزه لوور پاریس که قیمت آن ۲۲ یورو است مقایسه نمی‌کنیم. حتی با چین هم که قیمت بازدید آن ۶۰ یوان است مقایسه نمی‌کنیم و این در حالی است که چین کشور ارزان قیمتی است  اما همین رقم ۶۰ یوهان هم چیزی بالغ بر ۵۵۰ هزار تومان است.

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی گفت: یک آماری که ما گرفتیم نشان داد که یک درصد درآمد پایین‌ترین سطح مردم یک کشور، پول بلیط مراکز فرهنگی است که اگر ما همین را در رابطه با ایران هم حساب کنیم رقم به مراتب بالاتر است. رقم ۳۰ هزار تومان برای ورود به موزه‌ها رقم بسیار پایین بود که طی این روزها هم که تجربه شد، مردم با علاقه و اعتقاد این همکاری را داشتند.

ضرغامی بیان کرد: این رقم در تمام دنیا پایین‌ترین رقم حساب می‌شود ضمن اینکه توجه داشته باشید که ما برای مرمت، نگهداری و تقویت خدماتی که باید در این مجموعه‌ها داده شود، باید بخشی از آن را توسط فروش بلیط تامین کنیم.

وی با بیان اینکه این رقم کاملاً منطقی است تاکید کرد: شما اگر ۳۰ هزار تومان را با رقم سینما مقایسه کنید، می‌بینید که بلیط سینما ۶۰ تا ۸۰ تومان است. لذا این رقم در حال حاضر رقم بسیار پایینی است که می‌تواند به حفظ پایگاه‌های ما کمک کند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه با بازدید گردشگران خارجی از کشور نیز گفت: بعد از تعطیلات آمار دقیق آن را اعلام خواهم کرد. در رابطه با لغو روادید هم آن مصوبه قبلی به قوت خود باقی است، البته در رابطه با یکی دو کشور اقدامات اجرایی بیشتری را انجام می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه