English

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

معلمان در هفته گرامیداشت مقام معلم با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در معلمان در هفته گرامیداشت مقام معلم با مقام معظم رهبری و سران قوا دیدار می‌کنند.

معلمان در هفته گرامیداشت مقام معلم با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب معلم نمونه یکی از اتفاقاتی است که هرساله در هفته گرامیداشت معلم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخاب معلم نمونه به دلیل اینکه معلمان همه نمونه هستندکار سختی است که سالانه بصورت نمادین  انجام می شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش  با عنوان اینکه امسال معلم خود برای ارزیابی شدن بعنوان معلم نمونه  نام نویسی نمی کند، عنوان کرد:  با توجه به اینکه شان و عزت معلمین آنها را  محدود میکرد که خود را برای ارزیابی  معلم نمونه  نام نویسی کند که امسال شیوه تغییر پیدا کرده است.

فرهادی بیان کرد:  امسال بعنوان معلم نمونه ۹۳هزار معلم در سطح مدارس و  دو هزارو ۳۱۷ معلم در بخش مناطق و ۲۰ نفر در سطح کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در روز دوشنبه معلمان با  رئیس جمهور دیدار می کنند، گفت: دیدار با مقام معظم رهبری و دیگر سران قوا نیز انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ورودی دانشجو معلمان به دانشگاه های فرهنگیان در مهر ماه سال ۳۲ هزار نفر خواهد بود. 

فرهادی گفت: در سال گذشته در بحث مدیریت املاک با پیگیری های صورت گرفته ۶هزار سند مالکیت صادر شده است که بیشترین ثبت سند در استان های خراسان رضوی سیستان و کردستان بود.

وی عنوان کرد: در سال جاری بسیاری از چالش ها که به واسطه عدم جذب نیروی کار کافی با آن روبرو بودیم نخواهیم داشت و امسال بجای آن  باید دغدغه افزایش کیفیت آموزشی، تربیتی و پژوهشی در مدرسه باشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: کمتر از دو درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفر هستند که با ادامه نهضت مدرسه سازی امیدواریم این میزان نیز کاهش پیدا کند.

فرهادی در خصوص عدالت آموزشی گفت: اکنون  ۲۲۴هزار نفر در مدارس عشایری در حال تحصیل هستند.

وی در خصوص عدم ارائه کارنامه توسط برخی مدارس بدلیل عدم پرداخت وجه توسط خانواده ها، بیان کرد: مدارس دولتی بجز برخی مدارس خاصی که هیئت امنایی اداره می شوند و برنامه های ویژه انجام میدهند دریافت وجه نخواهند داشت، افراد در صورت این مورد به مراکز آموزش و پرورش اطلاع دهند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص هدایت تحصیلی بیان کرد: اکنون با ارزیابی که صورت گرفته تقریبا بیکاری در بین دانش آموزان هنرستانی که یک مهارت خاص دریافت کرده اند تقریبا صفر است.

فرهادی  در خصوص بحث هایی که در خصوص بازگشایی مدارس در شهریور ماه عنوان می‌کنند، گفت: این طرح داده شده که البته ارتباط مستقیم با جغرافیای استانها دارد، ما بدنبال پویایی هستیم اما این موضوع قابل بررسی است و تاکنون مصوب نشده است.

وی بیان کرد: اکنون هزارو ۱۰۰ کانون و ۳۴۰ اردوگاه در آموزش و پرورش وجود دارد که بهترین فضا برای فعالیت های تعلیم و تربیت غیر رسمی است، مشکلات در بحث آیین نامه اجرایی و مالی کانون ها وجود داشت که در سال گذشته آیین نامه ای تنظیم و ابلاغ شد که با انجام اینکار مشکلات مرتفع شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارتقاء سطح رفاه معلمان، عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از یکصد هزار معلم  فاقد مسکن در کشور وجود دارد که در راستای خانه دار کردن آنها فعالیت های مختلف انجام شده است.

فرهادی با بیان اینکه در ۱۸استان دارای ظرفیت زمین شناسایی شده است، افزود: همچنین پیگیری شده معلمان در اولویت دریافت زمین و یا مسکن قرار گیرند.

وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: محدوده اسکان یکی از مواردی است که  مطرح می‌شود، این موضوع با سختگیری کمتری انجام می شود اما نباید به گونه‌ای باشد که جا برای ثبت نام دانش آموزان ساکن در محله نباشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه