English

توضیحات وزیر بهداشت در خصوص مصوبه جدید مجلس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصوبه ای روز گذشته در مجلس تصویب شد، ۱۰ هزار میلیارد تومان به عنوان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شد.

توضیحات وزیر بهداشت در خصوص مصوبه جدید مجلس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشته های تخصصی را به سه گروه تقسیم کرده که شامل رشته هایی که تقریبا  بعنوان رشته های عالی  حساب می شوند که از نظر تعداد و کیفیت وضعیت مناسبی دارند، رشته های متوسط رشته هایی هستند که در وسط قرار گرفتند و سوم رشته هایی که نسبتا ضعیف تر هستند و لازمه آن است ارتقاء کمی و کیفی بیشتری را پیدا کند.

وی کفت: خوشبختانه اکثر رشته ها در گروه اول و دوم قرار میگیرد، سه رشته در سال گذشته کمبود داشتیم که در رشته های بیهوشی، طب اورژانس و اطفال بود و مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبی که نشست آموزش پزشکی تخصصی انجام داد به صورت مستقیم وارد تخصص شدند، امسال نیز با توجه به نتایج وپذیرشی که داریم ممکن است یا این سه رشته را نگه داشته و یا رشته های دیگر را اضافه کنیم.

عین اللهی در خصوص آزمون دستیاری  خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره ۱۲  هزار نفر شرکت کردند و نسبت به سال گذشته رشد داشتهاست، میزان ظرفیت ما با توجه به توانی است که در بخش ها  وجود دارد، امسال فکر کنم می‌توانیم معادل سال گذشته در  رشته دستیاری پذیرش داشته باشیم، در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز ما طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کنیم و در صورتی که لازم باشد افزایش و کاهشی انجام شود با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

وی با تشکر از کارکنان حوزه سلامت عنوان کرد: این افراد باعث افتخار هستند، شبانه روزی حتی در ایام تعطیل کار می کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ شهید حوزه سلامت داریم، گفت:  با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث فوق العاده خاص را در دو ساله گذشته به صورت مستمر آغاز کردیم، با نمایندگان پیگیری شد ، در صحن علنی سال گذشته خاضعانه درخواست کردم که این مهم محقق شود و خدارو شکر با فعالیتی که  ریاست برنامه و بودجه انجام داد روز گذشته تصویب صورت گرفت ۱۰ هزار میلیارد تومان بعنوانه فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شد و آیین نامه های اجرایی در کمیته ها در حال تدوین است و پس از تدوین به اطلاع تمام کار کنان خواهد رسید، این مصوبه از امسال اعمال می شود و جزء بودجه امسال  است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: آموزش  علم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان های بین المللی یکی از آموزش های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را دارا هستیم.

عین اللهی گفت: خروجی کار بیانگر فراینده آموزشی ما است، می گویند بهترین روش ارزیابی، ارزیابی فارق التحصیلان است و ما امروزه نه تنها بهداشت و درمان داخل کشور را انجام می دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از افرادی از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی بیان کرد: با ادغامی که در آموز پزشکی و خدمات در سال ۶۵ انجام شد این عرصه برای آموزش فراهم‌گردید و رشد بسیار خوبی صورت گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ما در ابتدای انقلاب حدود ده دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود داشت که اکنون به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است.

عین اللهی گفت: ۲۴۰هزار دانشجو، ۲۲هزار عضو هیئت علمی ،۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و یک جنبش بسیار خوبی در دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه