English

سخنگوی قوه قضاییه:

اعلان قرمز برای یاسین رامین صادر شد/ محکومیت وزیر سابق قطعی است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اعلان قرمز برای یاسین رامین صادر شده و پیگیر استرداد وی به کشور هستیم.

اعلان قرمز برای یاسین رامین صادر شد/ محکومیت وزیر سابق قطعی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، اصغر جهانگیر در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به حادثه غمبار رحلت شهادت گونه رئیس جمهور، اظهار داشت: این حادثه را به ملت شریف و داغ دیده ایران و اصحاب رسانه و همکاران خود در دستگاه قضائی تسلیت می گویم.

وی افزود: رئیس جمهور شهید، سید ابراهیم رئیسی حدود ۴۰ سال از زندگی خود را جهت احقاق حقوق مردم سپری کرد و در هر سمت و جایگاهی که بود آثار و برکات بسیاری برای مردم داشت.

جهانگیری با بیان اینکه فقدان ایشان بسیار دردناک است، بیان کرد: امیدواریم که به برکت وجود مقام معظم رهبری این درد التیام پیدا کرده و با ظهور امام زمان(عج) دل‌های مومنین و مسلمانان شاد گردد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه امیدواریم خدماتی که شهدای خدمت به مردم ارائه کردند ذخیره معنوی و گسترده در بهشت شود، تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال اجر خیر و جزای شایسته را به آن ارواح طیبه عنایت فرماید.

وی با اشاره به رویدادهای ماه خرداد، عنوان کرد:  در سوم خرداد آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس سال ۱۳۶۱ صورت گرفت که بیانگر  ایثار و شهادت فرزندان این مرزبوم بود.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

 

جهانگیری به ۱۴خرداد ماه اشاره کرد و گفت: این روز  مصادف با رحلت حضرت امام خمینی (ره) است که با نگاه خود توانست نگاه نوینی را به اسلام وارد و اسلام ناب محمدی را در دنیا زنده کند.

سخنگوی قوه قضاییه با محکوم کردن جنایات جدید رژیم منحوس صهیونیستی که در رفح انجام داده است گفت: از جهانیان می خواهیم علیه این ظلم و ستمی که وجود دارد بپا خیزند.

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص استرداد یاسین رامین به کشور بیان کرد: قوه قضاییه در خصوص هر محکومی که در خارج از کشور باشد اقدامات قانونی انجام می‌دهد که این متهم نیز از این قضیه مستثنی نیست. 

جهانگیری گفت: در خصوص این شخص نیز در تاریخ ۲۶ ماه گذشته اعلان قرمز صورت گرفت و پیگیری قضایی در حال انجام است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اصل شفافیت و انتشار آرای قضایی بیان کرد: انتشار عمومی آرای قضایی به عنوان یکی از موضوعاتی بوده که توسط دستگاه قضایی پیشنهاد گردیده اما برای انتشار آرای قضایی ملاحظاتی را نیز باید در نظر گرفت. 

وی افزود: سند تحول قضایی در برخی موارد نیاز مند اصلاح است و  برخی از بخش های سند نیاز به اعتبارات دارد، امیدواریم در زمان مقرر سند تحول قضایی آرا منتشر گردد.

 

چه اقداماتی برای جلوگیری از «شاهد فروشی» انجام شده است؟

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که قوه قضاییه چه اقدامی برای جلوگیری از «شاهد فروشی» انجام داده است، تصریح کرد: شهادت شهود یکی از ادله اثبات دعوا در نظام حقوقی است اما در کشورهای دیگر به این میزان به آن بها داده نشده است.

وی با بیان اینکه در نظام حقوقی پیش از انقلاب شهادت قیمت داشت، عنوان کرد: اما بدلیل غیر اسلامی بودن این موضوع اصلاح گردید اما امکان سوء استفاده وجود دارد.

جهانگیری بیان کرد: در این راستا سامانه ای به عنوان ثبت اطلاعات شهود راه اندازی شده که به قاضی هشدار می دهد که اجازه اخذ گواهی به شاهدین حرفه‌ای و پولی شناخته شده ندهند.

وی افزود: همچنین در این راستا لایحه ای را سازمان تعزیرات آماده و به مجلس ارسال کرده که مشکل شهادت دروغ برای همیشه مرتفع گردد.

وی خصوص مبارزه با موضوع کوه‌خواری که در لواسان اتفاق افتاد، گفت: جلوگیری از تصرفات غیرقانونی از مأموریت‌های قوه قضاییه بوده و برای تحقق این مهم از کلیه ظرفیت ها استفاده می کنیم.

  رئیس قوه قضاییه سال‌های گذشته در این راه پیشتاز بوده و قدم‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است، عنوان کرد: به بیش از ۲۰ هزار پرونده در خصوص اراضی ملی و منابع طبیعی رسیدگی شده و به محکومیت بیش از ۲۰ هزار تن منجر گردیده است. 

وی در ادامه گفت: همچنین سه هزارو ۹۰۲ مورد بنا و مستحدثات غیرمجاز در نتیجه اجرای حکم قضایی تخریب و پنج هزارو ۱۹۳ مورد اراضی ملی تصرف شده اعاده شده است.

 

پرونده فساد فوتبال رفسنجان در مرحله احضار متهمان است

وی تصریح کرد: در سال گذشته صندوق بازنشستگی صنایع مس ملی شکایتی مبنی بر تخلف مدیران وقت باشگاه مس رفسنجان صورت گرفت و اتهاماتی متوجه افراد کردید که از جمله  آن می‌توان به جعل، سندسازی و خیانت در امانت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این پرونده بحث مجرمانه ای مطرح بود و  در دستگاه قضایی شروع به رسیدگی گردید، بیان کرد: این پرونده در حال حاضر در مرحله احضار متهمان فوق الذکر است.

 

حسن رعیت همچنان در زندان اوین است

وی در پاسخ به سوالی عنوان کرد: حسن رعیت به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است که همچنان در زندان اوین به سر می برد.

وی در پاسخ به سوالی درباره محکومیت قطعی یکی از وزرا خاطر نشان کرد: ریاست قوه قضاییه موضوع محکومیت این فرد را اعلام کردند و هیچ گونه مسامحه‌ای اعمال نخواهد کرد.

جهانگیری گفت: حکم محکومیت او به تازگی قطعی شده و در صورتی که درخواست اعمال ماده ۴۷۷  پذیرفته نشود، حکم اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه