English

کارهای انجام شده در میراث فرهنگی مرهون حمایت شهید جمهور است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در راستای حفاظت میراث بسیاری از اقداماتی که انجام شده مرهون حمایت های این شهید عزیز بوده است.

کارهای انجام شده در میراث فرهنگی مرهون حمایت شهید جمهور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سومین مراسم نکوداشت چهره های ماندگار میراث فرهنگی ایران با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از فرهیختگان و چهره های این حوزه آغاز شد. 

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سومین نکوداشت چهره های ماندگار میراث فرهنگی ایران، با گرامیداشت یاد شهید جمهور و همراهان شهید ایشان، اظهارداشت: در راستای حفاظت میراث بسیاری از اقداماتی که انجام شده مرهون حمایت های این شهید عزیز بوده است.

وی در خصوص ضرورت برگزاری مراسم نکوداشت چهره های ماندگار، افزود: برگزاری این برنامه تجلیل و تکریم مقام انسانیت است، اگر ایران عزیز را مانند جان دوست داریم،  باید فرهنگ و تمدنی کهن را نیز عزیز بداریم در این راستا وظیفه داریم  قدرشناسی از سرمایه هایی  را که داریم کمترین کاری است که  میتوان انجام داد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: برگزاری این قبیل مراسم حس قدرشناسی جامعه نسبت به مفاخر شده وسبب امید و سرزندگی مفاخر می شود.

دارابی با بیان اینکه امشب شب جشن میراث فرهنگی است، گفت: دستاوردهای بسیاری در هزار روز عملکرد  دولت سیزدهم  در میراث فرهنگی صورت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: از جمله کارهای انجام شده می توان برای نخستین اضافه شدن یک بند در سیاست کلی نظام در خصوص حوزه وزارت، تخصیص بخشی به این خصوص در برنامه هفتم، لایحه شرح وظایف و تصویب آن در دولت، تدوین سند چشم انداز ده ساله، تدوین سند ملی میراث و موزه داری، تاسیس انجمن خیرین میراث فرهنگی و به موازات آن تشکیل انجمن میراث فرهنگی در سراسر کشور بعنوان شبکه فرهنگی برای حفاظت، راه اندازی نهضت مرمت و تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای  مرمت بنا ها در حوزه میراث، توسعه آموزش و پژوهش در اولویت کاری ، جشنواره تولیدات ملی چند رسانه ای ، ساماندهی نیروهای میراث و مرمت کاران  و ایجاد ۶۵ موزه جدید  میتوان اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه