English

هواشناسی نسبت بارش‌های رگباری طی ۳ روز آینده در جنوب کشور هشدار داد

بنا بر اعلام کارشناس سازمان هواشناسی، علاوه بر بارش‌های رگباری در ۳ روز آینده در جنوب کشور، وقوع سیلاب در نیمه شمالی کشور ایران نیز محتمل است.

هواشناسی نسبت بارش‌های رگباری طی ۳ روز آینده در جنوب کشور هشدار داد
به گزارش خبرگزاری موج

​، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز تداوم بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی شمال آذربایجان غربی، کردستان، همدان و شمال خراسان رضوی است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین‌، البرز، تهران و سمنان نیز همین شرایط جوی را دارند. بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر امروز شدت بیشتری دارد و شامل هشدار نارنجی است.

وی ادامه داد: هشدار سیلاب علاوه بر سواحل در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، دامنه‌ها و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و سمنان را نیز در برمی‌گیرد.

رفیعی با اعلام اینکه در مناطق پربارش مخاطرات فراوانی به وجود می‌آید، توضیح داد: کوهنوردان از کوهنوردی و عشایر از تردد در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی گفت: از شنبه تا دوشنبه مناطقی از شمال‌غرب، سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تداوم دارد و طی ۳ روز آینده در مناطق جنوبی کشور به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب، بارش‌های رگباری پیش بینی شده است.

به گفته وی، در ۳ روز آینده در شرق و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق، احتمال انتقال گرد و خاک به نوار غربی کشور وجود دارد و آب‌های دریای خزر، دریای عمان و خلیج‌فارس امروز و فردا مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: تهران امروز عصر افزایش وزش باد و احتمال رگبار و رعدوبرق دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۵ و کمینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه