English

خان محمدی:

نیاز به مدرسه سازی در کشور تمام نشده است

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: نیاز به ساخت مدرسه در کشور تمام نشده چرا که بر اساس قانون هفتم توسعه یک میلیون نفر به جمعیت دانش آموزان افزوده می شود.

نیاز به مدرسه سازی در کشور تمام نشده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، حمیدرضا خان محمدی در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور و آیین تحویل همزمان ۹۵۰ کلاس درس، اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز همواره در کنار سازمان نوسازی مدارس حضور داشته و بعنوان بازوان قدرتمند ما در مدرسه سازی هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری هزینه ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی هدفگذاری شده است، افزود: امیدواریم این مهم محقق شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه اگر خواستار ایرانی  آباد هستیم راه آن از مدرسه میگذرد.

وی با عنوان اینکه شهید جمهور همواره یار و یاور مدرسه‌سازی بود، افزود: شاهد این بودیم که در هر سفر استانی   ۱۰۰۰ میلیارد به مدرسه‌سازی اختصاص داده و  سه مرتبه نیز با خیرین مدرسه‌ساز دیدار داشتند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر امروز رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت خیرین را  در امر مدرسه سازی شاهد هستیم، به دلیل حمایت های ایشان بود.

وی با بیان اینکه امروز ۹۵۰ کلاس درس تحویل دانش‌‌آموزان می‌گردد بیان کرد: در این راستا باید از همراهی خیرین تشکر کرد.

 خان محمدی با عنوان اینکه برای نخستین بار امروز از کتاب مفاخر مدرسه‌سازی ایران رونمایی می گردد، گفت: در این کتاب ۳۱۳ نفر از مفاخر حوزه مدرسه سازی معرفی می‌گردد.

وی با بیان اینکه برخی خیال می‌کنند که با ساخت این حجم از مدرسه سازی دیگر نیازی به ساخت مدرسه تمام شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه یک میلیون نفر به جمعیت دانش‌‌آموزان جدا از ورود اتباع اضافه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بسیاری از اتفاقات در این دوره برای نخستین بار انجام شد که از جمله آن می‌توان به ساخت ۳۲ هزار کلاس درس اشاره کرد، این عدد برای خیلی‌ها غیرقابل باور بود. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد: از دیگر برنامه انجام شده اطلسی بود در اختیار خیرین قرار گرفت تا مکان‌های چالشی و نیاز به ساخت مدارس به خیرین معرفی شود.

وی گفت: در این دوره برای  نخستین بار دو کارگروه در وزارت آموزش و پرورش و نهاد ریاست‌جمهوری برای رسیدگی به امور خیرین تشکیل شد که احکام ویژه‌ای نیز  در برنامه هفتم اضافه شد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ۲۰ حکم در راستای ارتقای مدرسه‌سازی و تکریم خیرین مخصوصا معافیت‌‌های مالیاتی در این برنامه تعیین گردید تا مدرسه سازی رونق پیدا کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با عنوان اینکه ۱۰۰ میلیون دلار برای مدرسه‌سازی از صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: تمامی دولت سیزدهم به واسطه اینکه در امر مد

وی گفت: در برنامه ششم از صندوق ذخیره ارزی ۱۰۰ میلیون دلار برای امر مدرسه‌سازی با دستور رئیس‌جمهور تحقق پیدا کرد. همه دولت در امر مدرسه‌سازی یکپارچه بودند، چون اولویت‌شان مدرسه‌سازی بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه