English

وزیر علوم:

میدان عمل در اختیار وزارت علوم نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میدان عمل در زمینه مهارت محور بودن در اختیار وزارت علوم نیست.

میدان عمل در اختیار وزارت علوم نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در در آئین ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران، اظهارداشت: خداوند را شاکریم در کشوری زندگی میکنیم که دانش‌پذیر بوده و دانش نگین فرهنگ آن است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایران و ایرانی دانش پذیر است، افزود: ۱۷ قرن پیش دانشگاه در این کشور افتتاح و با فرازو فرودهایی در حال حاضر شاهد توسعه آن هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه تهران تاسیس و به تاسی از آن دیگر دانشگاه های کشور شکل گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از توفیقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه همه جانبه شخصیت علمی است.

زلفی گل تصریح کرد: یادمان نرفته قبل پیروزی انقلاب کارشناس تحویل می دادند اما از سال ۶۵ با تاسیس دکترا در دانشکاه شیراز سایر دانشگاه دوره دکترا را توسعه دادند و نهال برج تولید علم کشور در آن سال کاشته شد.

وی عنوان کرد: اگر مرور به روند علمی کشور داشته باشیم پس از انقلاب شاهد ۴ مرحله بودیم که شامل ترویج علم، با تاسیس دکترا تولید علم شکل گرفت در دهه سوم استاندارد سازی و استاندارد پذیری انجام شد، در دهه چهارم این موضوع مطرح شد که دانشگاه های ما باید نیازمحور، مهارت و جامعه محور ، تمدن ساز و حکمت بنیان داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تولید  شغل برای افراد کم سواد هزینه کمی دارد  اما برای افراد دارای علم هزینه بالایی چرا که  آنها انتظار دارند از علمشان در کار استفاده کنند.

وی افزود: برای اثر بخشی نخبگان و دانشگاهیان چه کاری باید انجام دهیم دربرنامه توسعه هفتم در راستای استفاده بهینه از علم و فن آوری احکام مصوب شده که  امیدواریم دولت چهاردهم ان را به خوبی انجام دهد.

زلفی گل با بیان اینکه برنامه توسعه هفتم کاملا عملیاتی و اجرایی است، بیان کرد: امروز وزارت بهداشت مهارت محور است و دانشجویان در کنار درس کار عملی انجام می دهند اما میدان عمل در اختیار وزارت علوم نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دستورالعمل مهارت محور  منجر به این می شود که منافع وزارتخانه و صنایع در  پذیرش دانشجو  به یکدیگر گره می خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه