English

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کارگران فصلی دارای مهارت می شوند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مکلف شد نیم در هزار اعتبارات عمرانی کشور را به آموزش کارگران شاغل در هر پروژه اختصاص دهد.

کارگران فصلی دارای مهارت می شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران پل های ارتباطی بین مردم و خدمتگزارانشان هستند.

وی در خصوص حوزه ماموریتی سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد: یکی از حوزه های ماموریتی تدوین استاندارهای آموزشی است که در حال حاضر ۱۱هزار و ۷۰۰ مورد تدوین شده که بخش قابل توجهی از آن در سال های اخیر بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیان کرد: ۵ میلیون ۲۰۰ هزار مورد نفر دوره با رشد ۳۴ درصدی روبرو بوده ایم.

وی در خصوص صلاحیت حرفه ای این سازمان عنوان کرد: در سال های اخیر ۴میلیون ۶۰۰ هزار نفر در این بخش نیز رشد داشته ایم.

عظیمی خاطر نشان کرد: دیگر رسالت های این سازمان واحدهای پذیرنده آموزش است که چندسالی در این بخش با مشکل روبرو بودیم ، ایراد برطرف و ۷۷ هزار واحد پذیرنده در محیط کار واقعی انجام شد که در این راستا ۹۲ درصد رشد داشته ایم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: واگذاری ماموریت به مردم یکی دیگر از مواردی بود که با توجه به شعار دولت، بیانات رهبری و مطالبات بحق مردم مورد تاکید بود.

وی گفت: در این راستا ۳۶ هزار مجوز آموزش آزاد در دولت سیزدهم انجام شد که با رشد هزارو ۲۴۳ درصدی روبرو بودیم.

عظیمی گفت: با دو مرکزی که اخیرا افتتاح شد، تعداد مراکز  آموزش فنی حرفه ای در کشور به ۶۵۹ مرکز رسید، در دل این مراکز ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی وجود دارد، این فضا در تمام کشور وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات این سازمان توسعه مراکز آموزشی کارگاهی است که شاید تنها در کشورهای پیشرو شاهد آن هستیم، بر این اساس واحدهای آموزشی در کنار صنایع راه اندازی شدند که میزان آن ۴ هزار و ۱۶۲ مورد است و در این شاخص نیز  بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته ایم.

وی افزود: ۹ هزار مرکز دولتی، کارگاهی در کشور وجود دارد و بیش از ۴۰ هزار مربی متخصص  در این مراکز فعالیت می‌کنند، بر اساس این ظرفیت  دیپلماسی مهارت آغاز شد و با افراد زیادی در عرصه بین المللی صحبت شد.

عظیمی تصریح کرد: در راستای دیپلماسی بین المللی  برای نخستین بار خدمات مهارت آموزی برای ۷ کشور آفریقایی انجام شد و امروز بخش قابل توجهی از کشورهای آفریقایی درخواست دریافت آموزش کردند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کمبود منابع مالی و اعتباری کار را برای فعالیت سخت کرده بود، بیان کرد: در این دوره با رشد ۴۸ درصدی بودجه روبرو بودیم که اتفاق خوبی بود و با حمایت وزیر و رئیس جمهور شهید محقق شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با عنوان اینکه مدیران کشوری در ادارات تحت مدیریت خود باید نگاه تحولی داشته باشند، افزود: این سازمان در ارزیابی برنامع های تحولی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با امتیاز ۹۹.۶ رتبه نخست را دریافت کرد.

عظیمی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه یکی دیگر از کارهای بزرگی بود که صورت گرفت، عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه ای نیز در این برنامه دیده شد که جا دارد از مجلس به ویژه کمیسیون آموزش تشکر کنیم.

وی گفت: بر این اساس دولت مکلف شد نیم در هزار اعتبارات عمرانی کشور را به آموزش کارگران شاغل در هر پروژه اختصاص دهد، انجام اینکار امتیازاتی دارد یکی اینکه کارگران فصلی دارای مهارت شده و  یقینا می توانند بر اساس مهارت مشغول بکار یا کسب درآمد کنند.

عظیمی عنوان کرد: تمام دستگاه های اجرایی کشور مکلف به این کار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه