English

بازسازی صحنه سرقت از منزلی در خیابان نواب تهران + فیلم

صحنه سرقت از منزلی در خیابان نواب تهران باز سازی شد و سارقین به تغییر ساعت دزدی از شبها به صبح اشاره کردند.

بازسازی صحنه سرقت از منزلی در خیابان نواب تهران + فیلم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، اگرچه در سالهای اخیر پلیس کارهای مختلفی را در راستای کاهش دزدی انجام داده، اما شاید این حوادث کاهش پیدا کرده باشد اما به صفر نرسیده است، در همین راستا باید افراد برخی از نکات را رعایت تا جلوی انجام این جرائم گرفته شود.

یکی از سارقین سابقه دار منازل مسکونی پس از بازداشت در خصوص موارد بازدارنده حین سرقت بیان کرد: نصب دوربین و آژیر های سنسوردار بروی درب منازل سبب میشود سارق از سرقت خود صرف نظر کند.

وی افزود: اینکه گفته می شود قفل کتابی هرچه بزرگتر باشد، ایمن تر است نادرست است و تاثیری ندارد.

این سارق ۴۰ ساله شش سال است که به سرقت می پردازد و در پاسخ به این پرسش که سرویس چنگان و قابلمه های مسی هم به سرقت برده را به مالخر فروخته‌ای، بیان کرد: خیر، آنها را به نامزدم دادم، اکنون مرا ترک کرده است.

وی در خصوص چرایی استفاده از سلاح گرم، تصریح کرد: این سلاح را حمل می کردیم که اگر پلیس مارا دستگیر کرد پیش از دستگیری خودکشی کنیم.

این سارق سابقه دار در خصوص تغییر ساعت سرقت، عنوان کرد: عمده سرقت های ما ساعت ۹ صبح اتفاق می افتاد چرا که افراد عمدتا سرکار هستند و تردد در ساختمان آسانتر است.

وی عنوان کرد: منازل را از پیش شناسایی نمیکردیم بلکه زنگ خانه ها را می‌زدیم هر کدام که پاسخ نمی‌دادند وارد خانه می شدیم.

یکی از مالباخته هایی که این افراد از منزلشان سرقت کرده بودند در گفت‌وگو با موج، اظهارداشت: علیرغم اینکه همه نکات امنیتی را رعایت کردم اما این سرقت به سهولت و در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام شد.

وی افزود: تا روزها پس از این اتفاق احسای بد نا امنی داشتم؛ سرقت از منازل در این محله به کرات شاهد هستیم.

این مالباخته عنوان کرد: رعایت نکات دقیق ایمنی سارقین را از  انجام هدف خود باز میدارد.

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت  نیز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه سه سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار که به سرقت منازل اقدام می‌کردند و  مسلح به سلاح گرم  بودند، شناسایی و توسط مأموران پلیس دستگیر گردیدند، اظهارداشت: سارقان در برابر مامورین برای دستگیری از سلاح گرم استفاده کردند  که پلیس با بهره‌گیری از قانون به‌کارگیری سلاح،  یکی از سارقین را مورد اصابت گلوله قرار دادند.

وی افزود:  با توجه به خشن بودن این جرائم پرونده‌ها در شعبات ویژه مورد رسیدگی قرار میگیرد، در کمترین زمان ممکن  اشد مجازات‌ را برای آنها در نظر گرفته می شود.

 رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: این سارقان سابقه دار هستند  اما مجازات‌های گذشته برای آن‌ها بازدارنده نبوده و  اشد مجازات برایشان در نظر گرفته خواهد شد.

سردار گودرزی تصریح کرد: در خصوص این پرونده تا کنون ۱۵ شاکی وجود دارد اما تا زمان تحقیقات کامل این تعداد افزایش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه