English

سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

سهم حوادث ترافیکی در اربعین امسال اندک است/ بیش از ۳۸۳ هزار زائر خدمات بهداشتی درمانی دریافت کردند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تنها دو درصد از خدمات ارائه شده پیش بیمارستانی برای حوادث ترافیکی بوده است.

سهم حوادث ترافیکی در اربعین امسال اندک است/ بیش از ۳۸۳ هزار زائر خدمات بهداشتی درمانی دریافت کردند

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، در خصوص وضعیت خدمت رسانی به زائران اربعین سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: از ۱۵ الی ۲۶ مرداد ماه در قالب کمیته بهداشت و درمان به ۳۸۳ هزارو ۴۸۶ نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شد.

وی با بیان اینکه تنها دو درصد از خدمات ارائه شده  پیش بیمارستانی برای حوادث ترافیکی بوده است، افزود: کل ویزیت های انجام شده ۳۴ هزارو ۹۰۹ مورد بوده است که هزارو ۷۵۵ نفر از آنها به مراکز درمانی اعزام شدند و برای دو نفر اعزام به صورت هوایی انجام شد.

سخنگوی اورژانس کشور ۳۳ هزارو ۱۵۴ مورد از آنها در محل درمان شدند، گفت: هزارو ۸۰۷ بیمار علائم گرمازدگی داشتند.

یکتا پرست در خصوص پذیرش بیمار در مرز چهارگانه تصریح کرد: ۹۴ نفر در مرزها بیمار و یا مصدوم پذیرش شد که بیشترین آنها مربوط به مرز شلمچه بوده که درصد بالایی از آن در رابطه با حوادث ترافیکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام به ۴۰ هزارو ۳۳۴ نفر آموزشی بهداشتی داده شد، بیان کرد: از این تعداد ۱۸ هزارو ۴۳ نفر آن موکب دار و مابقی زوار بودند.

سخنگوی اورژانس کشور با عنوان اینکه در حوزه درمان ۹۸ درصد از مراجعین در محل درمان شدند و تنها ۶درصد آنها در مراکز درمانی بستری شدند، خاطرنشان کرد: کل افرادی که خدمات درمانی دریافت کردند هزارو ۶۴۵ نفر بودند که از این تعداد هزارو ۵۵۱ نفر در محل درمان شدند و ۹۴نفر آنها به مراکز درمانی اعزام شدند.

یکتاپرست با عنوان اینکه در این ایام ۱۲ مورد جراحی اورژانسی انجام شد، گفت: ۱۲ نفر به بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی و ۸ نفر نیز به بیمارستان های شهر مبدا اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس کشور در خصوص خدمات آزمایشگاهی مرجع سلامت بیان کرد: در این راستا از ۹۰۷ نفر نمونه دریافت شده که نتیجه ۳۳ نفر مثبت و ۱۵ نفر نیز مشکوک بودند.

وی در خصوص فعالیت تیم های مبارزه با بیماری های واگیردار، اظهار کرد: کل غربالگری سندرومیک ۳۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر بودند که از این تعداد هزار و ۸۹۷ سندروم شناسایی، برای هزار و ۲۲ نفر تست مجدد و برای ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر واکسن پولیو تزریق شد.

یکتا پرست با اشاره به اینکه تیم های بهداشت محیط در این ایام ۴۸ هزار و ۳۹۶ مکان را مورد بازرسی قرار دادند، عنوان کرد: ۱۹ هزار و ۶۰۴ کیلو گرم مواد غذایی در راستای بازرسی های صورت گرفته معدوم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه