English

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزات آموز و پروش در گفت وگو با خبرگزاری موج:

مشاور هوشمند تحصیلی بصورت پایلوت در چند استان کشور خدمات ارائه می کند

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزات آموزش و پروش گفت: در حال حاضر مشاور هوشمند تحصیلی بصورت پایلوت در چند استان کشور خدمات ارائه می کند.

 مشاور هوشمند تحصیلی بصورت پایلوت در چند استان کشور خدمات ارائه می کند

امیر تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به دانش آموزان به صورت هوشمند، اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و والدین آنها با توجه به اینکه در برخی از مناطق کشور با کمبود نیروی مشاور متخصص روبرو هستیم معاونت برنامه ریزی امور مشاوره اقدام به طراحی چت بات هدایت تحصیلی تحت عنوان مشاوره هوشمند تحصیلی نمود که پس از تدوین نسخه اولیه آن در حال حاضر بصورت پایلوت در چند استان کشور در حال انجام است.

وی افزود: این مشاوره هوشمند بصورت چت بات است و دانش آموز سوالات خود را به صورت مکتوب یعنی تایپ شده از این بات می پرسد و بلافاصله پاسخ تخصصی متناسب با سوال خود را دریافت می کند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: سعی شده از آخرین دستاوردهای استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و والدین آنان برای دستیابی به شایستگی لازم و انتخاب رشته مناسب و آگاهانه استفاده کنیم.

تجلی نیا عنوان کرد: این چت بات، مشاوره هوشمند هدایت تحصیلی قابلیت این را دارد که در مناطقی که دسترسی به مشاور وجود ندارد بتواند به دانش آموز خدمات مشاوره تحصیلی ارائه کند.

وی افزود: این ظرفیت هم اکنون بصورت پایلوت انجام می شود و به مرور تکمیل شده و در ماه های آینده یک مشاور هوشمند در زمینه تحصیلی خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه