English

کمیته امداد از موضوع حمایت عبور کرده و اولویت اصلی را توانمندی قرار داده است

همایش تجلیل از فعالان طرح ۲۰۲۰ محله محروم کشور در کمیته امداد برگزار شد.

کمیته امداد از موضوع حمایت عبور کرده و اولویت اصلی را توانمندی قرار داده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در همایش تجلیل از فعالان طرح ۲۰۲۰ محله محروم کشور ، اظهارداشت: برنامه خوب فرهنگی در ایام محرم و صفر توسط ستاد مرکزی برنامه ریزی شد که از جمله آن می‌توان به پویش رهسپاران عصر ظهور و اطعام حسینی اشاره کرد.

وی افزود: ۱۸ نهاد، خادم یاران و شهرداران در محلات کمتر برخوردار  فعالیت های خود را آغاز کردند و اتفاقات خوبی رقم خورد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، بیان کرد: این برنامه ها در استان تهران کار خود را آغاز کرد و تلاش شد فقر را از محلات کاهش دهیم، در این راستا از خود مردم برای حل مشکل استفاده گردید.

پرپنچی عنوان کرد: در محلات کار مختلف صورت گرفت که از جمله آن می توان به  کار آفرینی و توانمند سازی اشاره کرد همچنین در زمینه کاهش فقر و آسیب های اجتماعی  فعالیت های ورزش، فرهنگی، بهداشت و درمان، مهارت آموزی، شغل، عمران و مسکن، آموزش و پرورش و اوقات فراغت در محلات برنامه ریزی و اجرا شد.

وی گفت: در استان تهران ۷۳ خانه، ۲۱۶ پهنه،هزارو ۲۴۹ کوچه، شهردار و رابطین بهداشت، آموزش، ورزش و  بانویار وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: توانستیم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در این خانه ها خدمات به نیازمندان ارائه شود و همچنین در بحث اطعام حسینی نیز  ۷۳۰ میلیارد تومان  در قالب بسته و اطعام تهیه و به خانواده ها داده شد

وی عنوان کرد: در طرح رهسپاران عصر ظهور نیز سبب گردید امسال بسیاری از نیازمندان برای نخستین بار به کربلا مشرف شوند.

 

بیشتر بخوانید:

آئین تجلیل از خادمان کاروان رهسپاران عصر ظهور و پویش اطعام و احسان حسینی (ع)

 

اربعین امسال بی نقص‌ترین اربعین بود

حسن پلارک معاون اجرایی ستاد اربعین کشور نیز در این همایش، اظهار داشت: در راستای هرچه با شکوهتر برگزار شدن و توسعه همایش بزرگ اربعین باید با همه دستگاهها کمک کنند.

وی با عنوان اینکه امسال اربعین با کمترین ضعف‌ها  و گلایه ها برگزار شد،  بیان کرد: تحقق این مهم  حاصل تلاش چندساله دست‌اندرکاران  بوده، جا دارد یادی از تلاش های شهید جمهور که خود ریاست جلسات ستاد را برعهده داشت کنیم.

 معاون اجرایی ستاد اربعین کشور خاطر نشان کرد: زیرساخت های خوبی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش عظیم انجام شد.

پلارک با اشاره به  فوت ۶۰ زائر حج تمتع، عنوان کرد: در آن گردهمایی۸۰ هزار زائر اعزام شد اما در آیین اربعین نزدیک چهار میلیون زائر به عراق اعزام شدند که از این تعداد ۱۰۳ نفر فوت کردند که عمده آنها به دلیل ایست قلبی و کهولت سن بوده است.

پلارک با اشاره به ایجاد مراکز تجمعی زائر در شهر کربلا، نجف، سامرا و کاظمین تصریح کرد: با کشور عراق توافقاتی صورت گرفته  که در این مراکز همه خدمات از جمله بهداشت و درمان، آب، یخ و دیگر ملزومات مورد نیاز  به زائران ارائه شود.

 

 کمیته امداد از موضوع حمایت عبور کرده و اولویت اصلی را توانمندی قرار داده است

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در همایش تجلیل از فعالان طرح ۲۰۲۰ محله محروم کشور در خصوص  اقدامات موثر و بزرگی  که با اجرای طرح ۲۰۲۰ در محلات کمتر برخوردار اجرا شده است، اظهار داشت:  مقام معظم رهبری فرمودند « نظام، مجلس، دولت وظیفه دارند جویای حال نیازمندان باشند، اما کمیته امداد  باید امدادرسانی را مردمی کند» که در این راستا مراکز نیکوکاری و طرح ۲۰۲۰ اجرایی شد.

وی با عنوان اینکه در این طرح مردم خود برای کمک به نیازمندان فعال شدند، افزود:  با اجرای طرح ۲۰۲۰ اقدامات موثری در حوزه توانمندی و اشتغال صورت‌ پذیرفت.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: اگرچه که خدمتگزار سالمندان و بیماران صعب العلاج هستیم اما توانمندسازی امروز در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و ما از حوزه حمایت عبور و به توانمندسازی رسیده‌ایم.

بختیاری با  اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر خودکفا و از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند، تصریح کرد: امسال نیز با اقدامات صورت گرفته ۱۱۰ هزار مددجو کمیته امداد که خودکفا شدند از تحت پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه